|
SZACHY Szachy, zadania szachowe i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Nie 14:46, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
--
Mistrzostwa Polski do lat 12 i 14
--------
[link widoczny dla zalogowanych]
---
Walter Szymon - Tylenda Krzysztof
-- 33. Wg7 - mat
Mendak - Karpus
W 28 posunieciu --- 28. Hf5 - mat
---
-- N. Popiel - Alicja Sliwicka
--- 61. Kd1 - f1=Wieza- mat
---
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Wto 17:29, 17 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
--
Kompozycja szachowa ---karciany symbol
30 - P1229461
Autor : Thomas B. Rowland
V 150 exzentrische Schachaufgaben , p. 171, 1910
54 Kurioses Schach 1975
-------------------
Mat w 2 posunieciach --- #2
Rozwiazanie
1. Hb3! -- tempo
1. ... Kd6 -- 2. c8=S! - mat --- diagram --- 2
1. ... Kf8 --- 2. Hf7 - mat
1. ... Gd6 -- 2. Hf7 - mat ---- diagram --- 5
1. ... a4 ---- 2. Hxb4 - mat --- diagram -- 3
1. ... Gxc3 - 2. Gc5#
1. ... Ga3 -- 2. Hxa3 - mat ---- diagram --- 4
Keywords: Symbolproblem
_3
1. Hb3 - Kd6 - 2. c8= Skoczek mat ----- ----- 1. Hb3 - a4 - 2. Hxb4 - mat
---
_5
1. Hb3 tempo - Ga3 - 2. Hxa3 - mat --- ---- 1. Hb3 - Gd6 - 2. Hf7 - mat
Czasem trzeba pokazywac siatki matowe , gdyz nie wszyscy szachisci
maja wyobrazenie ( widzenia ) mata na diagramie szachowym.
-------
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Śro 12:04, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
---
Solina -- 2012
Druga runda
Mistrzostwa Polski Juniorow do 18 lat (2.7)
Polok, Kacper -- Lewicki, Miroslaw --- 1-0
1. e4 c5 2. Nf3 d6 3. d4 cxd4 4. Nxd4 Nf6 5. Nc3 a6
6. Bg5 e6 7. Qd3 Nbd7 8. O-O-O h6 9. Bh4 b5 10. f4 b4
11. Na4 Qa5 12. e5 Qxa4
13. Nxe6 - fxe6 - 14. Qg6 -- Ke7
15. Bc4 -- dxe5 - 16. Bxe6 - Kxe6
17. Bxf6 - gxf6 - 18. Qe8 -- Be7
19. f5 -- Kxf5 - 20. Qf7 - Nf8
21. Rdf1 Kg5 -- 22. g4 -- Kxg4
23. Rhg1 Kh4 - 24. Qc4 - Kh5
25. Qe2 - Kh4 - 26. Qe4 - Kh5
27. Wf5+ --- 1-0 --- Diagram -- 3
_4
Efektowne zakonczenie -- po -- 27. ... Gxf5 - 28. Hxf5 - Kh4 - 29. Hg4 - mat
-------
[link widoczny dla zalogowanych]
--------
Cala dyskusja toczy sie o powyzszej partii szachowej!!
Polok, Kacper -- Lewicki, Miroslaw --- 1-0
Mistrzostwa Polski Juniorów do lat 18
Charismo
Schranz wiesz, mając maszynę każdy jest mądry....
Wstukaj więc sobie pozycję po 9 posunięciach i zobaczysz że są 3 partie.
Zawsze myślałem że w przygotowaniu chodzi właśnie o to żeby przeciwnik nie wiedział co zrobić, i jak widać tutaj czarne nie wiedziały. A czy białe przewidziały taką kontynuację? Tego nie wiem. Ale nie maszyna wymyśliła 12.e5, 13.S:e6 i 16.G:e6 K:e6 (w przeciwieństwie to wariantu który zaprezentowałeś powyżej), tylko zawodnik przy szachownicy. I tak na prawdę liczy się tylko to co widzą grający, dzięki czemu w tej pozycji mimo 2 figur mniej to czarne musiały uważać i grać dokładnie.
Na całe szczęście w szachy grają ludzie a nie komputery, dzięki czemu wyniki są inne niż remisy.
Moja maszyna proponuje 16.W:d7. i białe wygrywają
A co do książek i całej teorii:
"teoria jest wtedy kiedy wszystko wiemy ale nic nie działa, praktyka wtedy, gdy wszystko działa, ale nikt nie wie dlaczego"
Polecam praktykę a nie encyklopedię debiutów to nauczysz się wygrywać w taki efektowny sposób.
Amat victoria curam – zwycięstwo sprzyja wysiłkowi.
Charismo
-----------------
Mistrzostwa Polski Juniorów do lat 18
thinkerteacher
Schranz będzie wkurtce arcymistrzem światowej klasy, bo nie interesują go partie nasycone blunderami. Jeśli silnik wskazuje mocniejszą kontyuację niż człowiek (zagra, wymyśli) to nie ma bata, aby kolega Schranz uznał to za lepszy ruch. A to, że ludzie grają błędnie tylko ich dyskwalifikuje - w końcu trzeba dążyć do ideału i KAŻDY RUCH grać idealnie, prawda?
W takim razie Panowie czemu czepiacie się Schranza? To, że ma chwilowo spadek formy i rank ok. 1800-1900 na FICS nie znaczy, że nie ma racji. Pytanie tylko czy potrafi on ją w praktyce wykazać i pokazać innym na czym polega poprawna gra (najlepiej na swoich partiach w realu, zgodzicie się?).
Mnie ekscytują partie zawierające błędy, bo wtedy mam większą pewność, że to nie była krzemowa rozgrywka. Nigdy jeszcze nie zagrałem partii bez błędów (poza matami typu #2, #3), więc z pewnością nigdy nie dojdę do poziomu kolegi Schranza. Wybaczcie, ale taka jest prawda - nawet jeśli dla innych smutna, to mnie to cieszy.
Zapraszam na bloga dla amatorów szachowych: [link widoczny dla zalogowanych]
thinkerteacher
Mistrzostwa Polski Juniorów do lat 18
schranz
Nie odwracajcie kota ogonem. Wiadomo, że każda partia rezultatywna kończy się po błędach, jednak lubię kiedy są to błędy wypracowane przez rywala w wyniku np: presji jaka stwarzał lub skomplikowanej kombinacji jaką poczęstował a w powyższej partii ogromny blunder goni blunder. Lubie oglądać partie ludzi znacznie bardziej niż partie silników, ale te zagrane w nieco innym stylu. Np: Fischer robił kosmiczne kombinacje i przeważnie były one poprawne i to w czasach kiedy silników nie było i wszystko musiał z ruskich książeczek przygotowywać! Taka gra mi się podoba a więc proszę się mnie nie czepiać.
@Charismo - Wiem, że pozycja po 9 ruchach jest w bazie, bo 9 ruch był jeszcze poprawny. Ps. Kiedy komputery ze sobą grają, przeważnie są to partie rezultatywne mimo, że nie robią blunderów. Blunder i błąd to 2 zupełne inne rzeczy moi drodzy prześmiewcy.
@thinkercheater - niebawem otworzy szkółkę w której będzie uczył jak oszukiwać aby nie zostać wykrytym i te wydarzenie za pewne przyćmi moje dojście do arcymistrzostwa.
-------
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Czw 9:38, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
------
maj -- 02
Polemika Marcina Zimermana
Polemiki, Publicystyka
Jerzy Konikowski
Będę pisał w punktach, żeby się nie pogubić:
1. Warcaby na 100 i 64 polach są do siebie podobne, ale nie takie same. Te mniejsze są nawet bardziej nasycone taktycznie. Taktyka w warcabach jest naprawdę piękna, czasami trzeba poświęcić prawie wszystkie kamienie, żeby wygrać. Oto filmik z symultany byłego mistrza świata w warcabach 100-polowych, Baby Sy-nazywano go warcabowym Fischerem z uwagi na to, że pochodzi z mało warcabowego kraju i Talem z uwagi na piękny kombinacyjny styl gry: polecam obejrzenie warcaby w youtube. Proszę zwrócić uwagę na kombinację przeprowadzaną od 1:20. Prawda, że ciekawa? Warcaby stupolowe są bardzo popularne w Holandii i to ten kraj ma największą ilość silnych zawodników i turniejów. Co weekend odbywa się na terenie tego małego państewka wiele turniejów, jest w czym wybierać!
2. GO jest przede wszystkim „długie” i mało pasuje do europejskiej kultury i mentalności.
3. Proponuję spróbować pograć w Rummikub. Zabawa jest naprawdę przednia. Dużo logicznego myślenia i zauważyłem, że ludzie lubią tę grę. Nawet, jeśli nie lubią szachów to raczej polubią Rummikub.
4. Co do szachów w szkołach to mam bardzo negatywne zdanie. Jest to czysty socjalizm, rozdawnictwo i działanie na szkodę społeczeństwa. Osoby odpowiedzialne za ten nieudany projekt dołożą swoje 3 grosze do powolnej śmierci polskiej edukacji. Czemu ma właściwie służyć nauka gry w szachy w szkołach? Jeśli ma być to zabawa, to powinna odbywać się w klubach a nie w szkołach finansowanych z podatków. Jeśli ma być to coś poważnego, to skąd wziąć odpowiednich instruktorów? Dzisiaj w Polsce jest ich naprawdę niewielu! Ostatecznie skończy się to tak, że szachów uczyć będą nauczyciele po krótkich kursach. Będzie to wyrzucanie kasy w błoto bo tacy ludzie nie nauczą nikogo grać. Na szczęście unia jedynie zaleciła szachy dla szkół a nie je wymusiła. Oznacza to, że i tak ich w nich nie będzie. Kolejna sprawa to ogromne koszta. Trzeba by płacić instruktorom, ale również kupować sprzęt. Dzisiaj w polskiej edukacji na nic nie ma pieniędzy. Na nic! Zamyka się szkoły i zwalnia nauczycieli przedmiotów przydatnych w życiu bardziej niż szachy np. matematyki. W moich okolicach masowo likwiduje się i łączy placówki. Bo nie ma forsy. W takiej sytuacji optowanie za wydaniem dziesiątek milionów złotych na wprowadzenie szachów do szkół to działanie przeciwko społeczeństwu. W szkołach w PL nie ma kasy nawet na naukę języków. Uczy się ich w wielkich grupach. Jest niewiele godzin. Powodem znów jest brak kasy. Jestem szachistą ale przede wszystkim CZŁOWIEKIEM i sprzeciwiam się publicznemu rozdawnictwu kasy na cele do niczego niepotrzebne. Szachami powinny zająć się kluby i związki. Te są jednak nieudolne i swoją nieudolność chcą przenieść na ramiona podatników. Bardzo to przykre. Do tego szachy jak staną się masowe to stracą swoją wartość postrzeganą i więcej im to przyniesie szkody niż pożytku. Znam setki podobnych przypadków biznesowych, to się nigdy nie udaje. Marka raz stracona najczęściej jest nie do uratowania.
5.Szachy mają poparcie parlamentu EU bo są najbardziej zakorzenione w kulturze i najpopularniejsze z gier w Europie. Federacje szachowe zorganizowane są tragicznie (bo są subsydiowane z podatków, co zawsze oznacza kolesiostwo, brak odpowiedzialności i rozdawnictwo publicznej forsy) ale i tak o niebo lepiej niż federacja warcabowa.
Natomiast w moim mieście lokalny klub brydżowy uczy w szkołach brydża. Można go wybrać zamiast WFu i chętnych jest sporo-dzieciaki nie chcą nosić stroju i butów na WF a karty są lżejsze. Póki co całość nieźle działa.
Myślę, że federacja brydżowa nie starała się o wprowadzenie brydża jako gry oficjalnej w szkołach, bo brydż jest raczej grą dorosłych. Wielu zawodników – łącznie ze światową czołówką-zaczyna grę na studiach, po nich, albo już po 30tce. W szachach to niespotykane.
Marcin Zimerman
[link widoczny dla zalogowanych]
---------
--
Trening dla dziewczynek --- matowanie!
Matowanie na Ekranie!
18 - P1237844
Autor : Ulrich Auhagen
3881 Freie Presse 06/02/1998 -- Lob
----------
Mat w 4 posunieciach --- 4
Rozwiązanie
1. Sd6! -- tempo
1. ... Kxd6 --- 2. Se5 tempo
2. ... Kxe5 --- 3. Gc5 tempo
3. ... Kxf4 --- 4. Gd6 - mat --- diagram -- 2
lub tak
3. ... Kf6 ---- 4. Gd4 - mat --- diagram -- 3
_3
Do sprawdzania rozwiazania zalecam -- Szachy diagramowe
[link widoczny dla zalogowanych]
Szachy juz teraz sa w Polskich Szkolach -- w kazdym komputerze.
Tylko nauczyciele nie chca o tym wiedziec... lub nie potrafia wlaczyc komputera?
Ps.
Szachy mozemy juz wprowadzic do Polskich Szkol -- koszty beda minimalne ( tylko kserowanie diagramow i czasem drukowanie)
To wystarczy by uczniowie poznali Szachy....
Do szachow potrzeba myslenia i szachisci najpierw mysla a nastepnie wykonuja dobre posuniecia... tak samo jest z edukacja.
Do Polskich szkol nie ma potrzeby zakupu Szachow i zegarow , gdyz w kazdym komputerze sa Szachy i zegary... prosze zobaczyc na [link widoczny dla zalogowanych]
Ten program szachowy jest uniwersalny do edukacji szachowej ( II kat.)
[link widoczny dla zalogowanych] --- Nauka obslugi jest wazniejsza , niz chodzenie 2 lata na kolko szachowe, poniewaz tu w [link widoczny dla zalogowanych] wiecej zrozumiemy z Szachow.
W szachach wazne jest myslenie , a dopiero pozniej dzialanie!
-------
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|