Autor |
Wiadomość |
wladek |
Wysłany: Pią 6:47, 25 Wrz 2015 Temat postu: |
|
-
Dwuchodowki na stronie Kasparowa
_2 _3
Mat w 2 posunieciach -- #2 -- __diagram - 3 --- #3
Rozwiazania - 1
Rozwiazanie: 1. Hf3! --- tempo
1. ... d1=H/G, Kf1 - 2. Hxf2#
1. ... d1=W -- 2. Hxf2/e2#
1. ... d1=S --- 2. He2#
1. ... f1=H --- 2. Gxd2#
1. ... f1=G --- 2. Gf2/xd2#
1. ... f1=S --- 2. Gf2#
Diagram nr.2
Autor: W. A. Shinkman
Rozwizanie: 1. Hh1! --- tempo
1. ... Gf7/xg6 2. Sxd7#
1. ... dxe6 -- 2. Sxe6#
1. ... dxc6 -- 2. Hh5#
1. ... d6 ---- 2. Gf2#
1. ... d5 --- 2. Hc1#
Autor: P. A. Larsen, Tijdskrift för Schack 1896
1. Wa4! - Kxc5 - 2. c4 tempo - Kd4 - 3. He3 - mat
1. Wa4 - Kxa4 - 2. Hb6 - tempo - Ka3 -- 3. Hb3 - mat
-- |
|
 |
wladek |
Wysłany: Pon 21:31, 14 Wrz 2015 Temat postu: |
|
---
-- Wirtualne szkolenie --- dla II kat. szachowej!
Autor : B. P. Barnes
The Problemist 1962 -
http://www.matplus.net/pub/isc12.php?px=1328094599&f=s&g=0
-------
diagram -- 1
Mat w 2 posunieciach - #2 --- 1.Sc5! - grozi - 2. Ge6#
Rozwiązanie
1. Sec5! -- grozi - [2. Ge6, Gd5, Gc4, Gb3, Ga2#]
1. ... Wxa4+ - 2. Ga2! - mat --- diagram - 2
1. ... Kd8 ------ 2. Gh7- mat
1. ... O-O-O -- 2. Sb6 - mat --- diagram - 3
1. ... Ge6 --- 2. Gxe6#
1. ... Gh7 --- 2. Hd7#
http://www.matplus.net/pub/isc12.php?px=1328094599&f=s&g=0
2_3
diagram - 2
1. Sc5 - Wxa4+ - 2. Ga2 - mat ---- ---- 1. Sc5! - 0-0-0! - 2. Sb6 - mat
Nauka matowania
Zamiast gledzenia , ze nasi Juniorzy kiepsko graja -- to
trzeba forsowac taki priorytet >> nauke matowania
-- |
|
 |
wladek |
Wysłany: Pon 21:23, 14 Wrz 2015 Temat postu: |
|
-
Operatywność -- białego --> Hetmana
0raz- promocja białej Wieży!
http://www.chessvideos.tv/puzzle-3658-NayerUlko2007.php
Szachy --> to w 99% taktyka ---> Richard Teichmann
---
1_2
Diagram -- 1
Białe wygrywają -- (+) --- --- --- 1. Wg8+! - Wxg8 - 2. Hxe5+ - Wg7
Rozwiazanie -- diagramowe
1. Wg8+! - Wxg8 - 2. Hxe5+ - Wg7 --- diagram -- 2
3. Hb8+ --- Gc8 -- 4. Hxc8+ - He8 --- --- diagram -- 3
5. Hxe8+ - Wg8 - 6. h7xg8=W - mat --- diagram - 4
---
3_4
Diagram -- 3
3. Hb8+ -- Gc8 -- 4. Hxc8+ -- He8 ---- ---- 5. Hxe8+ - Wg8 - 6. h7xg8=W - mat
Rozwiązanie diagramowe polega na pokazaniu kilku pozycji szachowych na diagramach.
Diagramy szachowe lepiej objaśniają gre szachową i jej strategie.
Diagramy po prostu reklamują szachy w prosty i zrozumiały sposób.
-- |
|
 |
wladek |
Wysłany: Nie 21:39, 06 Wrz 2015 Temat postu: |
|
-
GEOGRAFIA Polski
Mapa Polski --- miasta
KROL ----- Kd6 --- Bydgoszcz
Goniec --- Ga5 --- Głogów
Skoczek -- Se5 ---- KUTNO
KROL ----- Kd4 ---- Kalisz
Pionek ------ f4 ------ Radom
Skoczek -- Se1 ---- Nowy Targ
diagram - 1
Mat w 6 posunieciach -- #6 ---- 1. Ga5- Gd8!
Rozwiązanie:
1. Gd8! --- tempo ---- Gdynia
1. ... Ke6 -- 2. Ke4 -- tempo ---- Lódz
2. ... Kd6 -- 3. S1d3 - tempo --- Czestochowa
3. ... Ke6 -- 4. Sc5+ ------- Gniezno
4. ... Kd6 -- 5. Sb7+ ------- Stargard Szczecinski
5. ... Ke6 -- 6. f5 - mat --- Warszawa
-----------
diagram -- 2
Pionek - 6. f5 matuje -- Pole f5 -- to Warszawa!
----
Pozycje szachowe --- Mapa Polski --- Tabliczka mnożenia
diagram - 3
Mat w 3 posunieciach -- #3 --- 1. Hc3! -- tempo
1. Hc3! - Ke6 2. Hc8+
2. ... Kd5 - 3. Sf6 - mat ---- Diagram -- 2
2. ... Kf7 - 3. Se5 - mat ---- Diagram -- 3
Pozycja szachowa --- Miasta ----- Tabliczka mnożenia
KROL ------ Kf5 ------ WARSZAWA ------ 5 razy 6 = 30
Skoczek -- Sh5 ---- Biała Podlaska ----- 5 razy 8 = 40
Hetman --- Hc4 ---- Ostrów Wielkop.--- 4 razy 3 = 12
Goniec ---- Ga3 ---- Wałbrzych --------- 3 razy 1 = 3
Skoczek --- Sf3 ---- KIELCE ------------ 3 razy 6 = 18
KROL ------- Ke1 --- ZAKOPANE -------- 1 razy 5 = 5
Pozycja startowa --- mat w 3 posunieciach
Pozycje miast na mapie Polski
Pozycje figur szachowych i wyniki mnożenia np: Warszawa -- 5 razy 6 = 30
------- Siatka matowa --- Diag. 4 -------- ------ Siatka matowa --- diag. 5
4_5
/
1. Hc3 - Ke6 - 2. Hc8 - Kd5 - 3. Sf6# -- 1. Hc3 - Ke6 2. Hc8+ Kf7 3. Se5 - mat
---
Pozycja szachowa ---- miasto ---- Tabliczka mnozenia
Hetman --- Hc8 ----- SLUPSK ------- 8 razy 3 = 24
Skoczek -- Sf6 ---- Ostroleka ------- 6 razy 6 = 36
KROL ------ Kd5 ----- Konin ---------- 5 razy 4 = 20
Goniec ---- Ga3 ----- Walbrzych ----- 3 razy 1 = 3
Skoczek -- Sf3 ------ KIELCE --------- 3 razy 6 = 18
KROL ------ Ke1 ----- ZAKOPANE ----- 1 razy 5 = 5
--------------
Diagram nr. 3 -- po prawej stronie
Pozycja szach. ----- Miasto ------ Mnozenie
Hetman --- Hc8 ----- SLUPSK --------- 8 razy 3 = 24
KROL ------ Kf7 ----- OLSZTYN -------- 7 razy 6 = 42
Skoczek -- Se5 ----- KUTNO ----------- 5 razy 5 = 25
Skoczek -- Sh5 ---- Biala Podlaska --- 5 razy 8 = 40
Goniec ---- Ga3 ----- Walbrzych ------ 3 razy 1 = 3
KROL ------ Ke1 ----- ZAKOPANE ----- 1 razy 5 = 5
Szachy na obrazkach Diagramach
Miasta polskie na Diagramie szachowym
Tabliczka mnożenia na - Diagramie szachowym
Oraz reklama pozycji matowej na diagramie szachowym.
Dwa rozne diagramy szachowe , co widac w liczbach i w nazwach Polskich Miast.
- |
|
 |
wladek |
Wysłany: Pon 17:30, 29 Cze 2015 Temat postu: |
|
----
Konkurs Kompozycji szachowej z nagrodami ---> 14.05.2014
Zad. 379
Autor : Carlo de GRANDI
---
1_2
Diagram --- 1
Mat w 3 posunięciach -- #3 --- --- 1. Sc6! - dxc6 - 2. Kc2 - tempo - Kxa2 - 3. Wa4#
http://www.pzszach.org.pl/index.php?idm=3&idm2=287&idm3=418&id=1733
Rozwiązanie
1. Sc6! - dxc6 - 2. Kc2 - Kxa2 - 3. Wa4 - mat -- diagram - 2
1. Sc6 - d6 - 2. Sa7 -- d5 - - 3. Sb5 - mat ---- diagram - 3
1. Sc6 - d5 - 2. Wxc5 - Ka4 - 3. Wa5 - mat ---- diagram - 4
-----
3_4
Diagram -- 3
1. Sc6 - d6 - 2. Sa7 - d5 - 3. Sb5 - mat -- -- 1. Sc6 - d5 - 2. Wxc5 - Ka4 - 3. Wa5 - mat
Trzy siatki matowe w miniaturze!
- |
|
 |
wladek |
Wysłany: Sob 17:29, 13 Cze 2015 Temat postu: |
|
-
GEOGRAFIA Polski
Mapa Polski --- miasta
KROL ----- Kd6 --- Bydgoszcz
Goniec --- Ga5 --- Glogow
Skoczek -- Se5 ---- KUTNO
KROL ----- Kd4 ---- Kalisz
Pion ------- f4 ------ Radom
Skoczek -- Se1 ---- Nowy Targ
diagram - 1
Mat w 6 posunieciach --- #6 ---- 1. Ga5- Gd8!
Rozwiązanie:
1. Gd8! --- tempo ---- Gdansk
1. ... Ke6 -- 2. Ke4 -- tempo ---- Lodz
2. ... Kd6 -- 3. S1d3 -- tempo --- Czestochowa
3. ... Ke6 -- 4. Sc5+ ------- Gniezno
4. ... Kd6 -- 5. Sb7+ ------- Stargrad Szczecinski
5. ... Ke6 -- 6. f5 - mat --- Warszawa
-----------
diagram - 2
Pionek - 6. f5 matuje -- Pole f5 -- to Warszawa!
----
----
Pozycje szachowe --- Mapa Polski --- Tabliczka mnożenia
Diagram -- 1
Mat w 3 posunieciach -- #3 --- 1. Hc3! -- tempo
1. Hc3! - Ke6 2. Hc8+
2. ... Kd5 3. Sf6 - mat --- Diagram -- 2
2. ... Kf7 3. Se5 - mat --- Diagram -- 3
-----
Pozycja szachowa --- Miasta ----- Tabliczka mnożenia
KROL ------ Kf5 ----- WARSZAWA ------- 5 razy 6 = 30
Skoczek -- Sh5 ---- Biala Podlaska ----- 5 razy 8 = 40
Hetman --- Hc4 ---- Ostrow Wielkop. -- 4 razy 3 = 12
Goniec ---- Ga3 ---- Walbrzych --------- 3 razy 1 = 3
Skoczek --- Sf3 ---- KIELCE ------------- 3 razy 6 = 18
KROL ------- Ke1 --- ZAKOPANE --------- 1 razy 5 = 5
Pozycja startowa --- mat w 3 posunieciach
Pozycje miast na mapie Polski
Pozycje figur szachowych i wyniki mnozenia np: Warszawa -- 5 razy 6 = 30
---------
------- Siatka matowa --- Diag. 2 -------- ------ Siatka matowa --- diag. 3
2_3
diagram -- 2
1. Hc3 - Ke6 - 2. Hc8 - Kd5 - 3. Sf6# -- --- 1. Hc3 - Ke6 - 2. Hc8+ Kf7 - 3. Se5 - mat
---
Diagram - 2 ---- -- miasto ---- --- mnożenie
Hetman --- Hc8 ----- SLUPSK ------- 8 razy 3 = 24
Skoczek -- Sf6 ---- Ostroleka ------- 6 razy 6 = 36
KROL ------ Kd5 ----- Konin ---------- 5 razy 4 = 20
Goniec ---- Ga3 ----- Walbrzych ----- 3 razy 1 = 3
Skoczek -- Sf3 ------ KIELCE --------- 3 razy 6 = 18
KROL ------ Ke1 ----- ZAKOPANE ----- 1 razy 5 = 5
--------------
Diagram nr. 3 -- po prawej stronie
Pozycja szach. ----- Miasto ------ Mnozenie
Hetman --- Hc8 ----- SLUPSK --------- 8 razy 3 = 24
KROL ------ Kf7 ----- OLSZTYN -------- 7 razy 6 = 42
Skoczek -- Se5 ----- KUTNO ----------- 5 razy 5 = 25
Skoczek -- Sh5 ---- Biala Podlaska -- 5 razy 8 = 40
Goniec ---- Ga3 ----- Walbrzych ------ 3 razy 1 = 3
KROL ------ Ke1 ----- ZAKOPANE ----- 1 razy 5 = 5
Szachy na obrazkach Diagramach
Miasta polskie na Diagramie szachowym
Tabliczka mnozenia na Diagramie szachowym
Oraz reklama pozycji matowej na diagramie szachowym.
---
Dwa rozne diagramy szachowe , co widac w liczbach i w nazwach Polskich Miast.
-- |
|
 |
wladek |
Wysłany: Sob 9:34, 07 Lut 2015 Temat postu: |
|
-----
ABC Solvingu -- w czasopiśmie Mat
Autor: H. Hindre
--
1_2
Diagram --- 1
Mat w 6 posunięciach -- #6 -- --- 1. Gb5 - 2. Gc4 - 3. Gd3 - 4. Ge2 - 5. Gf1 - 6. Gg2#
Rozwiązanie
1. Gb5! --- Wc7 -- blokuje pole _c7 - dla czarnego Skoczka
2. Gc4! -- fxe6 --- blokuje pole _e6 - dla czarnej Wieży...
3. Gd3! -- Sef6 --- blokuje pole _f6 -- dla czarnej Wieży
4. Ge2! -- Shg5 -- przesłania pole _g6 - dla Wieży
5. Gf1! --- Diagram - 2 ---> grozi mat - 6. Gg2
diagram --- 2
-- Mat w następnym posunięciu jest
-- nieuchronny 6. Gg2 - mat
------------ |
|
 |
wladek |
Wysłany: Wto 7:52, 04 Lis 2014 Temat postu: |
|
-
Kombinacja matowa...
-----
1_2
Diagram -- 1
Białe matuja w 5 posunieciach -- #5 --- --- 1. Hb3+! - Kg8 - 2. Hf7
Rozwiązanie
1. Hb3!+ - Kh8 - 2. Hf7 --- diagram - 2 - grozi --> 3. Hxg7 - mat
2. ... Hc3! -- diagram - 3
3. bxc3 - Wg8 - 4. Wxe8 - h5 - 5. Hxh5 - mat -- diagram - 4
4. ... Wf8 5. Wxf8, Hxf8#
4. ... Wxe8 5. Hxe8#
4. ... h6 5. Hxg8#
3. ... Wxf7 4. Wxe8+
4. ... Wf8 5. Wxf8#
Program szachowy www.problemist.com
--> wybrał i wydrukował wszystkie siatki matowe
----
3_4
Diagram -- 3
2. ... Hc3! - przedłuża obrone --- 3. bxc3 - Wg8 - 4. Wxe8 - h5 - 5. Hxh5 mat
Dla mnie taka siatka matowa podobała sie -- 5. Hxh5 - mat
-- |
|
 |
wladek |
Wysłany: Pon 18:26, 03 Lis 2014 Temat postu: |
|
--
Dwuchodowka z trzema rozwiazaniami
Mat w 2 posunieciach --- 1. Hg7! ---- 1. Hg6! --- 1. Hg5!
Rozwiazanie
:
1. Hg7! -- tempo
1. ... Gh3/f5/e6/d7/c8/h5 -- 2. Wxf4#
1. ... Kg3/g2, Wf1/xe1/h1 -- 2. Hxg4#
1. ... Wg2 [a] -- 2. Hc3 [A] #
1. ... Wg3 b] - 2. Hb7 #
Rozwiazanie
[b]1. Hg6! -- tempo
1. ... Gh3/f5/e6/d7/c8/h5 -- 2. Wxf4#
1. ... Kg3/g2, Wf1/xe1/h1 -- 2. Hxg4#
1. ... Wg2 [a] -- 2. Hd3 [C] #
1. ... Wg3 b] -- 2. He4 [D] #
Rozwiazanie
1. Hg5! --- tempo
1. ... Gh3/f5/e6/d7/c8/h5 2. Wxf4#
1. ... Kg3/g2, Wf1/xe1/h1 2. Hxg4#
1. ... Wg2 [a] -- 2. Hxf4 [E] #
1. ... Wg3 b] -- 2. Hd5 [F] #
Bialy Hetman szesc razy matuje...
Po tych samych posunieciach obronnych Wieza -- Wg2 - Wh3
Hetman matuje:
Hc3 i Hb7
Hd3 i He4
Hxf4 i Hd5
-----
Wirtualne szkolenie
Autor : I. Agapow -- I nagroda
Moskiewski konkurs - 2011
--------
Mat w 3 posunieciach -- #3 --- 1. Gc3!
Rozwiazanie
1. Gc3! - grozi - 2. Wxe7+ - Kd5 - 3. We5 - mat
1. Gc3 -- e6 --- 2. Wg4+ -- Kf5 -- 3. e4 -- mat
1. Gc3 -- f6 --- 2. Wd4+ -- Ke5 -- 3. f4 -- mat
1. Gc3 -- f5 --- 2. Gg2+ -- Kf4 -- 3. e3 -- mat
1. Gc3 -- e5 -- 2. Gd2! -- grozi - 3. f3 -- mat
-----------
Biale piony matuja cztery razy wykorzystujac blokowanie
pol krolewskich e6 -- f6 -- f5 -- e5
http://www.selivanov.ru/download/Awards/Moscow/2011/MK-2011-three.pdf
- |
|
 |
wladek |
Wysłany: Pią 22:37, 31 Paź 2014 Temat postu: |
|
-
- GEOGRAFIA Polski
Mapa Polski --- miasta
KROL ----- Kd6 --- Bydgoszcz
Goniec --- Ga5 --- Glogow
Skoczek -- Se5 ---- KUTNO
KROL ----- Kd4 ---- Kalisz
Pion ------- f4 ------ Radom
Skoczek -- Se1 ---- Nowy Sacz
diagram -- 1
Mat w 6 posunieciach --- #6 ---- 1. Ga5- Gd8!
Rozwiązanie:
1. Gd8! --- tempo ---- Gdansk
1. ... Ke6 -- 2. Ke4 -- tempo ---- Lodz
2. ... Kd6 -- 3. S1d3 -- tempo --- Czestochowa
3. ... Ke6 -- 4. Sc5+ ------- Gniezno
4. ... Kd6 -- 5. Sb7+ ------- Stargrad Szczecinski
5. ... Ke6 -- 6. f5 - mat --- Warszawa
-----------
Pion - 6. f5 matuje -- Pole f5 -- to Warszawa!
----
----
Pozycje szachowe --- Mapa Polski --- Tabliczka mnozenia
\
Mat w 3 posunieciach -- #3 --- 1. Hc3! -- tempo
1. Hc3! - Ke6 2. Hc8+
2. ... Kd5 3. Sf6 - mat ---- Diagram -- 2
2. ... Kf7 3. Se5 - mat ----- Diagram -- 3
-----
Pozycja szachowa --- Miasta ----- Tabliczka mnozenia
KROL ------ Kf5 ------ WARSZAWA ------- 5 razy 6 = 30
Skoczek -- Sh5 ---- Biala Podlaska ----- 5 razy 8 = 40
Hetman --- Hc4 ---- Ostrow Wielkop. -- 4 razy 3 = 12
Goniec ---- Ga3 ---- Walbrzych --------- 3 razy 1 = 3
Skoczek --- Sf3 ---- KIELCE ------------- 3 razy 6 = 18
KROL ------- Ke1 --- ZAKOPANE --------- 1 razy 5 = 5
Pozycja startowa --- mat w 3 posunieciach
Pozycje miast na mapie Polski
Pozycje figur szachowych i wyniki mnozenia np: Warszawa -- 5 razy 6 = 30
---------
------- Siatka matowa --- Diag. 2 -------- ------ Siatka matowa --- diag. 3
_3
/
1. Hc3 - Ke6 - 2. Hc8 - Kd5 - 3. Sf6# -- 1. Hc3 - Ke6 2. Hc8+ Kf7 3. Se5 - mat
---
Pozycja szachowa ---- miasto ---- Tabliczka mnozenia
Hetman --- Hc8 ----- SLUPSK ------- 8 razy 3 = 24
Skoczek -- Sf6 ---- Ostroleka ------- 6 razy 6 = 36
KROL ------ Kd5 ----- Konin ---------- 5 razy 4 = 20
Goniec ---- Ga3 ----- Walbrzych ----- 3 razy 1 = 3
Skoczek -- Sf3 ------ KIELCE --------- 3 razy 6 = 18
KROL ------ Ke1 ----- ZAKOPANE ----- 1 razy 5 = 5
--------------
Diagram nr. 3 -- po prawej stronie
Pozycja szach. ----- Miasto ------ Mnozenie
Hetman --- Hc8 ----- SLUPSK --------- 8 razy 3 = 24
KROL ------ Kf7 ----- OLSZTYN -------- 7 razy 6 = 42
Skoczek -- Se5 ----- KUTNO ----------- 5 razy 5 = 25
Skoczek -- Sh5 ---- Biala Podlaska --- 5 razy 8 = 40
Goniec ---- Ga3 ----- Walbrzych ------ 3 razy 1 = 3
KROL ------ Ke1 ----- ZAKOPANE ----- 1 razy 5 = 5
-------------
--
Szachy na obrazkach Diagramach
Miasta polskie na Diagramie szachowym
Tabliczka mnozenia na Diagramie szachowym
Oraz reklama pozycji matowej na diagramie szachowym.
---
Dwa rozne diagramy szachowe , co widac w liczbach i w nazwach Polskich Miast.
-- |
|
 |
wladek |
Wysłany: Pią 22:34, 31 Paź 2014 Temat postu: |
|
--
Kompozycja szachowa --- zgrabne zadania szachowe!
Autor : J. L. Rendall
The Field 1955
-----------------
Diagram --- 1
Biale matuja w 2 posunieciach --- #2 ---- 1. Hd8!
Rozwiązanie
1. Hd8! - grozi - 2. Hxb6 - mat
1. ... Gc7 ----- 2. Hxc7#
1. ... We8 ---- 2. Hxd7#
1. ... Wf7 ----- 2. Sxf7#
1. ... Wg7 ---- 2. Hf6#
1. ... Wxe5+ - 2. Gxe5#
1. ... Wa6 ---- 2. Hxb8#
1. ... Wb7 ---- 2. Wc6#
1. ... Wxb4 -- 2. Gxb4#
---------
Diagram --- 2
Biale matuja w 2 posunieciach -- #2 --- 1. Hd8!
Rozwiązanie
1. Hd8! -- tempo
1. ... Gc7 --- 2. Hxc7#
1. ... a6 ---- 2. Hxb6#
1. ... We8 -- 2. Hxd7#
1. ... Wf7 --- 2. Sxf7#
1. ... Wg7 --- 2. Hf6#
1. ... Wxe5+ 2. Gxe5#
1. ... Wa6 --- 2. Hxb8#
1. ... Wb7 --- 2. Wc6#
1. ... Wxb4 - 2. Gxb4#
----- |
|
 |
wladek |
Wysłany: Czw 14:15, 26 Cze 2014 Temat postu: |
|
--
-- GEOGRAFIA Polski
Mapa Polski --- miasta
KROL ----- Kd6 --- Bydgoszcz
Goniec --- Ga5 --- Glogow
Skoczek -- Se5 ---- KUTNO
KROL ----- Kd4 ---- Kalisz
Pion ------- f4 ------ Radom
Skoczek -- Se1 ---- Nowy Sacz
diagram --- 1
Mat w 6 posunieciach --- #6 ---- 1. Ga5- Gd8!
Rozwiązanie:
1. Gd8! --- tempo ---- Gdansk
1. ... Ke6 -- 2. Ke4 -- tempo ---- Lodz
2. ... Kd6 -- 3. S1d3 -- tempo --- Czestochowa
3. ... Ke6 -- 4. Sc5+ ------- Gniezno
4. ... Kd6 -- 5. Sb7+ ------- Stargrad Szczecinski
5. ... Ke6 -- 6. f5 - mat --- Warszawa
-----------
diagram --- 2
Pion - 6. f5 matuje -- Pole f5 -- to Warszawa!
----
----
Pozycje szachowe --- Mapa Polski --- Tabliczka mnozenia
\
Mat w 3 posunieciach -- #3 --- 1. Hc3! -- tempo
1. Hc3! - Ke6 2. Hc8+
2. ... Kd5 3. Sf6 - mat ---- Diagram -- 2
2. ... Kf7 3. Se5 - mat ----- Diagram -- 3
-----
Pozycja szachowa --- Miasta ----- Tabliczka mnozenia
KROL ------ Kf5 ------ WARSZAWA ------- 5 razy 6 = 30
Skoczek -- Sh5 ---- Biala Podlaska ----- 5 razy 8 = 40
Hetman --- Hc4 ---- Ostrow Wielkop. -- 4 razy 3 = 12
Goniec ---- Ga3 ---- Walbrzych --------- 3 razy 1 = 3
Skoczek --- Sf3 ---- KIELCE ------------- 3 razy 6 = 18
KROL ------- Ke1 --- ZAKOPANE --------- 1 razy 5 = 5
Pozycja startowa --- mat w 3 posunieciach
Pozycje miast na mapie Polski
Pozycje figur szachowych i wyniki mnozenia np: Warszawa -- 5 razy 6 = 30
---------
------- Siatka matowa --- Diag. 2 -------- ------ Siatka matowa --- diag. 3
_3
/
1. Hc3 - Ke6 - 2. Hc8 - Kd5 - 3. Sf6# -- 1. Hc3 - Ke6 2. Hc8+ Kf7 3. Se5 - mat
---
Pozycja szachowa ---- miasto ---- Tabliczka mnozenia
Hetman --- Hc8 ----- SLUPSK ------- 8 razy 3 = 24
Skoczek -- Sf6 ---- Ostroleka ------- 6 razy 6 = 36
KROL ------ Kd5 ----- Konin ---------- 5 razy 4 = 20
Goniec ---- Ga3 ----- Walbrzych ----- 3 razy 1 = 3
Skoczek -- Sf3 ------ KIELCE --------- 3 razy 6 = 18
KROL ------ Ke1 ----- ZAKOPANE ----- 1 razy 5 = 5
--------------
Diagram nr. 3 -- po prawej stronie
Pozycja szach. ----- Miasto ------ Mnozenie
Hetman --- Hc8 ----- SLUPSK --------- 8 razy 3 = 24
KROL ------ Kf7 ----- OLSZTYN -------- 7 razy 6 = 42
Skoczek -- Se5 ----- KUTNO ----------- 5 razy 5 = 25
Skoczek -- Sh5 ---- Biala Podlaska -- 5 razy 8 = 40
Goniec ---- Ga3 ----- Walbrzych ------ 3 razy 1 = 3
KROL ------ Ke1 ----- ZAKOPANE ----- 1 razy 5 = 5
-----------------
Szachy na obrazkach Diagramach
Miasta polskie na Diagramie szachowym
Tabliczka mnozenia na Diagramie szachowym
Oraz reklama pozycji matowej na diagramie szachowym.
---
Dwa rozne diagramy szachowe , co widac w liczbach i w nazwach Polskich Miast.
- |
|
 |
wladek |
|
 |
wladek |
Wysłany: Wto 11:58, 13 Maj 2014 Temat postu: Re: Wirtualne szkolenie i reklama Szachow! |
|
----
Wirtualne szkolenie w szachach!
Szachy w Polsce, Szkolenie 17 marca 2012
- Jerzy Konikowski
Dzięki Internetowi mamy teraz szybki dostęp do ogromnej informacji na całym świecie.
Ostatnio przeglądając różne witryny natrafiłem na aktualny temat
Wartości edukacyjne gry w szachy i komputerowych programów szachowych
W temacie „Wirtualne szkolenie” opisano moje propozycje i doświadczenia
w unowocześnieniu metod szkolenia młodzieży polskiej. Oto tekst:
http://www.blog.konikowski.net/2012/03/17/wirtualne-szkolenie-w-szachach/
////
W wywiadzie dla „Panoramy szachowej” (1/99) Jerzy Konikowski zwrócił uwagę na możliwość treningu poprzez Internet. Pierwsze doświadczenia na tym polu polegało na wymianie z kolegami analiz dotyczących różnych zagadnień z zakresu teorii szachów. Kontakty bezpośrednie byty niemożliwe, gdyż każdy mieszkał w innym mieście. Połączył ich komputer i dzięki temu mogli szybko wyjaśnić wiele wątpliwości i problemów.
Na sesji Akademii Szachowej PZSzach w Zakopanem
(w październiku 1999), trener Konikowski zajął się szkoleniem na odległośc.
Do swojego eksperymentu wybrał czołowego zawodnika kraju
do lat 14 Radostawa Wojtaszka z Kwidzyna.
Można już stwierdzić, iż ta forma treningu zmusiła ucznia do
systematycznej pracy i większej samodzielności w podejmowaniu decyzji.
Aby trening wirtualny mógł zostać przeprowadzony, muszą być oczywiście spełnione pewne wymagania. Przede wszystkim każdy z uczestników szkolenia musi mieć odpowiedniej klasy komputer z modemem i możliwość połączenia z Internetem. Konieczne jest posiadanie odpowiedniego programu, za pomocą którego można wysyłać i odbierać materiały do treningu.
Propozycja zajęć, które można przeprowadzić w czasie treningu drogą internetową:
opracowanie repertuaru debiutowego
Trener zleca swojej grupie zbadanie jakiegoś wariantu debiutowego. Podopieczni opracowują go, wykorzystując bazę dostępnych materiałów. Przeprowadzają analizę krytycznych pozycji i dokonują końcowej oceny. Trener sprawdza otrzymane potem analizy i wystawia oceny. W ten sposób można przygotować lub wzbogacić o nowe elementy indywidualny repertuar debiutowy swych podopiecznych. Trener pomaga w zebraniu tematycznych materiałów, wzorcowych partii, analiz arcymistrzów itd. Pomaga w wyborze wariantów lub debiutów. Udziela praktycznych rad, proponuje nowe rozwiązania itd.
rozwiązywanie testów
Trener przygotowuje serię ćwiczeń w zakresie gry środkowej i końcowej. Zadaniem podopiecznych jest rozwiązanie testów w żądanym terminie, udzielenie odpowiedzi na dodatkowe pytania trenera itd. Następnie trener powinien podsumować przeprowadzone ćwiczenia i wyciągnąć odpowiednie wnioski. Uczniowie, którzy w sposób niedostateczny opracowali te tematy, powinni otrzymać nowe zadania.
analiza partii
Uczestnicy szkolenia otrzymują do skomentowania jakąś interesującą partię. W zależności od siły gry, trener może zadać dodatkowe pytania, które będą pomocne w rozwiązaniu istotnych problemów tkwiących w analizowanej partii. Po otrzymaniu komentarzy od swych podopiecznych, trener sprawdza analizy, porównuje ze swoimi notatkami i dokonuje następnie końcowej oceny. Analogiczne ćwiczenia można przeprowadzać z własnymi partiami. Obowiązkiem każdego uczestnika szkolenia jest nadesłanie trenerowi rozegranych partii z własnymi uwagami i analizami. Następnie trener po ich sprawdzeniu dzieli się z podopiecznymi swymi spostrzeżeniami.
trening praktyczny
Zawodnicy rozgrywają z trenerem partie treningowe. Mogą to być także partie tematyczne lub zaczynające się od jakieś ciekawej pozycji z gry środkowej, czy nawet końcowej. W rachubę wchodzą także partie konsultacyjne.
materiały szkoleniowe
Trener opracowuje materiały szkoleniowe według własnego uznania lub na indywidualne życzenie podopiecznych. Zakres tematyczny powinien odpowiadać poziomowi wiedzy i gry uczestników szkolenia.
Trening poprzez Internet jest znakomitą formą szkolenia, którą warto rozpowszechnić. Dzięki tej metodzie można dotrzeć do utalentowanej młodzieży, która żyje z dala od głównych ośrodków szachowych i praktycznie nie ma możliwości częstego kontaktu z doświadczonym trenerem.
Wirtualne szkolenie może wnieść wiele nowych impulsów w pracy szkoleniowej (nie tylko w szachach), zmobilizować trenerów do oryginalnych doświadczeń i tym samym być bodźcem do podniesienia ogólnego poziomu w Polsce.
Mimo pozytywnych aspektów wirtualnego szkolenia należy przestrzec przed eliminowaniem bezpośrednich kontaktów nauczycieli z podopiecznymi. Wydaje się, że te dwie formy szkolenia powinny iść w parze.
-------------
Internet jest potrzebny do reklamy Szachow!
Internet potrzebny jest do nauki szachow na podstawowym poziomie....
poziom do 1800 elo.
Majac kilka tysiecy takich szachistow robimy selekcje najzdolniejszych dla ktorych przesylamy codziennie po 50 roznych kombinacji szachowych.
Dla najbardziej aktywnych szachistow organizujemy turnieje w kilku rejonach w Polsce.
Tak mobilizujemy chetnych do treningu szachowego.
--- Mobilizacja rowniez jest potrzebna u instruktorow szachowych i trenerow.
Wladek.
- |
|
 |
wladek |
|
 |