|
SZACHY Szachy, zadania szachowe i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Wto 8:37, 01 Sie 2017 Temat postu: SZACHY w SZKOLE |
|
|
--
SZACHY w SZKOLE
[link widoczny dla zalogowanych]
---
diagram - 1
Bierki o d lewej:
Wieża, Skoczek, Goniec, Hetman, Król, Goniec, Skoczek, Wieża
oraz 8 pionków w na drugiej linii.
Cel rozgrywania partii
Celem rozgrywanej partii szachów jest "danie mata" królowi przeciwnika.
Remis
Remis jest gdy:
- Ma miejsce pat.
- Nastąpi trzykrotne powtórzenie tej samej pozycji.
- Ma miejsce wieczny szach.
- Za pomocą figur pozostałych na szachownicy nie można doprowadzić
do sytuacji matowej.
- Zostanie wykonane 50 posunięć bez bicia oraz ruchu pionem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Czw 7:18, 03 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Czw 7:29, 03 Sie 2017 Temat postu: Re: SZACHY w SZKOLE |
|
|
---
SZACHY w SZKOLE
[link widoczny dla zalogowanych]
Wieża, - Swinoujscie - 8 razy 1 = 8
Skoczek, - Koszalin -- 8 razy 2 = 16
Goniec, --- Słupsk --- 8 razy 3 = 24
Hetman, --- Gdynia -- 8 razy 4 = 32
Król, -- --- Elbląg -- -- 8 razy 5 = 40
Goniec, - Bartoszyce - 8 razy 6 = 48
Skoczek, - Gizycko --- 8 razy 7 = 56
Wieża ---- Suwałki --- 8 razy 8 = 64
---
diagram - 1
Bierki o d lewej:
Wieża, Skoczek, Goniec, Hetman, Król, Goniec, Skoczek, Wieża
oraz 8 pionków w na drugiej linii.
Cel rozgrywania partii
Celem rozgrywanej partii szachów jest "danie mata" królowi przeciwnika.
Remis
Remis jest gdy:
- Ma miejsce pat.
- Nastąpi trzykrotne powtórzenie tej samej pozycji.
- Ma miejsce wieczny szach.
- Za pomocą figur pozostałych na szachownicy nie można doprowadzić
do sytuacji matowej.
- Zostanie wykonane 50 posunięć bez bicia oraz ruchu pionem.
--
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Śro 15:21, 16 Sie 2017 Temat postu: Re: SZACHY w SZKOLE |
|
|
--
SZACHY w SZKOLE -->
[link widoczny dla zalogowanych]
Konkurs kompozycji szachowej -- 2017
[link widoczny dla zalogowanych]
1232 -- Aleksiej IWUNIN
---
1_2
diagram - 1
Pomocnik -- w 2 posunięciach -- h#2 --- 1. Bxh7 - Rxf5 - 2. Kxf5 - Be6 - szach - mat
1. Rxf6 - Bxh5 - 2. Kxh5 - Sxf6#
1. Qg6+ - Rxg6 - 2. Kh5 - Rxg5 - mat
--
3_4
diagram - 3
1. Rxf6 - Bxh5 - 2. Kxh5 - Sxf6 - mat --- 1. Qg6+ - Rxg6 - 2. Kh5 - Rxg5 - mat
Nauka matowania --> Gońcem - Skoczkiem i Wieżą.
Taki sposób rozwiązywania zadań szachowych - prawie nikt nie stosuje -
a efekty mamy takie że szachista gra w szachy kilkanaście lat i nie rozumie szachów.
-
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Pon 17:06, 04 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
--
---
1_2
diagram - 1
Nauka dodawania - odejmowania i mnożenia.
5 razy 5 = 25
2 razy po 8 = 16
5 + 5 = 10
--
25 + 10 + 16 = 51
8 razy 8 = szachownica to jest - 64
64 - 51 - 13
Wolnych pol na szachownicy jest --- 13
Diagram - 1 jest niekompletny - więc diagram - 2 - będzie obowiązywał...
---
--
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Pon 18:39, 04 Wrz 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Wto 11:30, 05 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
--
[link widoczny dla zalogowanych]
8 - P1152974
Autor -- Vladimir V. Kuzmichev
--
1_2
diagram - 1
mat w 4 posunięciach - #4 --- 1.Kf6 - Wh6+ 2.Gxh6 - Kh7 - 3.f8=W - Kxh6 - 4.Wh8#
--
diagram - 3
1. Kf6 - Wh1 - 2. Gg7+ - Kh7
3. f8=S+ - Kg8 - 4. Se7 - szach - mat
Trzy siatki matowe
1. Kf6 - Wxf7+ - 2. Kxf7 - Kh7 - 3. Sf6+ - Kh8 - 4. Gg7#
--
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Wto 14:03, 05 Wrz 2017, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Pon 19:41, 08 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
---
1_2
diagram - 1
Nauka dodawania - odejmowania i mnożenia.
5 razy 5 = 25
2 razy po 8 = 16
5 + 5 = 10
--
25 + 10 + 16 = 51
8 razy 8 = szachownica to jest - 64
64 - 51 - 13
Wolnych pol na szachownicy jest --- 13
Diagram - 1 jest niekompletny - więc diagram - 2 - będzie obowiązywał...
---
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Pon 21:39, 08 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
--
[link widoczny dla zalogowanych]
8 - P1152974
Autor -- Vladimir V. Kuzmichev
--
1_2
diagram - 1
Mat w 4 posunięciach - #4 --- 1.Kf6 - Wh6+ 2.Gxh6 - Kh7 - 3. f8=W - Kxh6 - 4.Wh8#
--
3_4
diagram - 3
1. Kf6 - Wh1 - 2. Gg7+ - Kh7
3. f8=S+ - Kg8 - 4. Se7 -mat --- 1. Kf6 - Wxf7 - 2. Kxf7 - Kh7 - 3. Sf6 - Kh8 - 4. Gg7#
Trzy siatki matowe
1. Kf6 - Wxf7+ - 2. Kxf7 - Kh7 - 3. Sf6+ - Kh8 - 4. Gg7# - diagram - 4
--
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Pon 21:48, 08 Sty 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|