 |
SZACHY Szachy, zadania szachowe i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Pią 10:00, 13 Sty 2012 Temat postu: Szachowa tabliczka mnozenia |
|
|
--
-Tabliczka mnozenia --- plus nauka matowania!
Autor : Waleri Chortow - 1976
biale remisuja -- (= )
Rozwiazanie
1. Gd2+ -- Kd4
2. Ge3+ -- Ke5
3. Gf4+ --- Kf6
4. Gg5+ -- Kg7
5. Gh6+ -- Kxh6 -- pat ( = ) ---- Diagram -- 2
------------------
Pozycja koncowa -- final --- 5. Gh6+ - Kxh6 - pat
Dla szachisty pewno jest zrozumiale , dlaczego jest Remis
Teraz jest potrzebny wyklad dla pani nauczycielki w pierwszej klasie Szkoly Podstawowej.
Jak na diagramie szachowym nauczyc tabliczke mnozenia.
Nastepny diagram --- 3
Trase naszego Krola zaznaczylem pionami
Ten diagram jest rowniez dla szachistow , by temat szachowy mial powiazanie z tabliczka mnozenia.
3 razy 3 = 9 ------ Kc3
4 razy 4 = 16 ---- Kd4
5 razy 5 = 25 ---- Ke5
6 razy 6 = 36 ---- Kf6
7 razy 7 = 49 ---- Kg7
---------------
6 razy 8 = 48 -- Kh6 ---- Diagram --- 2 ---- Finisz!
Teraz jest diagram tylko 6 bierkami , poniewaz dzieci latwiej zapamietaja z mala iloscia na diagramie...
------- Diagram -- 4
Dla przykladu wybieramy bialego Skoczka _f6
Dla praktycznego nauczenia --- jaka to jest liczba?
Postanowimy policzyc.
Zakleskujemy caly kwadrat od A1- A6 --- f6-- f1 --a1.
Dziecko kreslac wszystkie kwadraciki --- 36 wklada pewien wysilek manualny i przy okazji nauczy sie liczyc do 36.
Po takim treningu juz bedzie pamietac ile jest 6 razy 6.
Nauczycielka stosujac ten sposob nauki tabliczki mnozenia
nauczy dzieciakow w 2 czy 3 miesiace... a nie w 3 latach.
---
--
Sposoby edukacji szachowej! ---> sposob Laszlo Polgar
Problemista Robert Lincoln -- USA
--- Matowanie na ekranie
175 - P1056581
Autor : Robert A. Lincoln
1___2
Mat w 2 posunieciach ---- #2 ---- pozycja finalowa -- 2. Hh7 - mat
Rozwiązanie:
1. Hb7! --- grozi -- 2. Hxc8 - mat ---- Diagram -- 6
1. ... Sa7 ---- 2. He7#
1. ... Kd8 ---- 2. Hd7# ----- Diagram -- 4
1. ... Kf8 ---- 2. Hf7#
1. ... O-O! -- 2. Hh7# --- Diagram -- 2
----------
3_____4
1. Hb7! -- Kf8 -- 2. Hf7 - mat ------ 1. Hb7! -- Kd8 -- 2. Hd7 - mat
5_____6
1. Hb7! -- Sa7 -- 2.He7 - mat --- 1. Hb7! -- Wh7 -- 2. Hxc8 - mat
Nauka matowania --- Hetmanem
------------
Autor : Robert Lincoln [USA]
----------
__Rozwiazanie: 1. Hb7! tempo
Rozwiazanie
1. ... c2 --- 2. Wa3#
1. ... Kc2 -- 2. Hxb1#
1. ... Ga2 -- 2. O-O-O#
1. ... Gc2 -- 2. Hd5#
------------------------------------
__mat w 2 posunieciach > #2
1.Hf7-b7 tempo!
Autor : Robert Lincoln [USA]
Mat w 2 posunieciach > #2
Diagram nr.1> Mat w 2 pos. > Diagram nr.2 pozycja po wstepie 1.Hf7-b7
_2 _3
Mat w 2 posunieciach - #2 -- pozycja po wstepie 1. Hb7 ---- 1. Hb7 Ga2 2. 0-0-0 - mat
_5 _6
1. Hb7 c2 - 2. Wa3 - mat ---- 1. Hb7 Gc2 -- 2. Hd5 - mat --- 1. Hb7 Kc2 - 2. Hxb1 mat
Cztery siatki matowe --- widoczne na diagramach szachowych
Siatki matowe , to diagramy nr.3 --- Nr.4 --- nr.5 --- nr.6
Autor ; Robert Lincoln [USA]
Rozwiazanie: 1. Hb7! -- tempo
1. ... c2 ---- 2. Wa3 -- mat
1. ... Kc2 --- 2. Hxb1 -- mat
1. ... Ga2 --- 2. O-O-O -- mat
1. ... Gc2 --- 2. Hd5 -- mat
-----------------
[link widoczny dla zalogowanych] ---> Trening
[link widoczny dla zalogowanych]
-----
--- Konkurs drabinkowy --- zadanie nr.20
2
Mat w 2 posunieciach --- #2 ---- diagram nr.2 -- pozycja po 1 pos. 1. Wd7 gr. Hd5#
Rozwiazanie :
1. Wd7 ---- grozi -- 2. Hd5 --- mat
1. ... Gxd7 ------- 2. Hxg2 --- mat
1. ... Sxd7 ------ 2. Hxa8 ---- mat
1. ... Kxd7 ----- 2. Sd3-e5 -- mat
1. ... Sxb6 ---- 2. Sc4-e5 -- mat
1. ... Ge6 ---- 2. Hxe6 ----- mat
1. ... Sc7 --- 2. Wxc7 ----- mat
Wypisywanie pelnego rozwiazania ma taka zalete , ze szachista poznaje na pamiec cala szachownice , oraz pozycje zadania szachowego na kilka tygodni a czasem pamieta ja nawet kilka lat.
===============
-- Koncentracja umysłu
Jedną z pierwszych szkół w kraju w których powstały klasy szachowe była podstawówka w Kartuzach na Kaszubach. Dyrekcję placówki przekonały do tego bardzo dobre wyniki w nauce uczniów grających w klubie szachowym. Podobnie było w Zespole Szkół w Zamościu, gdzie cztery lata temu wprowadzono szachy do planu zajęć. W gminie Czarna pod Dębicą już we wszystkich podstawówkach dzieci uczą się królewskiej gry. — Udało nam się pozyskać pieniądze z Unii Europejskiej i przez cały rok dzieci uczyły się gry w szachy przez cztery godziny tygodniowo — mówi dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2 w Przeworsku Bogdan Sebzda. Szkoła chce prowadzić zajęcia szachowe nawet, jak nie uzyska pieniędzy na kolejny program szachowy.
— Szachy to przede wszystkim koncentracja umysłu tak bardzo potrzebna w matematyce. Rozwijają myślenie twórcze, wymuszają zastanowienie się nim cokolwiek się zrobi — zaznacza dyrektor Sebzda. Projekt inicjatywy ustawodawczej przewiduje kilka rozwiązać obowiązkowej nauki gry w szachy. Najprostszy ma zobowiązać nauczycieli klas I-III szkół podstawowych, by nauczyli uczniów gry w
szachy. Możliwe jest też wprowadzenie przedmiotu szachy z określoną liczbą godzin. Proponuje się jedną godzinę tygodniowo przez rok. Innym rozwiązaniem może być wprowadzenie szkolnych kursów nauki gry w szachy, na przykład trwających sześć miesięcy po dwie godziny z obowiązkowym ich zaliczeniem przez uczniów.
--------
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Pią 10:36, 13 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
---
Czy tu mamy matematyke?
Autor : Waleri Chortow - 1976
biale remisuja -- (= )
Rozwiazanie
1. Gd2+ -- Kd4
2. Ge3+ -- Ke5
3. Gf4+ --- Kf6
4. Gg5+ -- Kg7
5. Gh6+ -- Kxh6 -- pat ( = ) ---- Diagram -- 2
------------------
Pozycja koncowa -- final --- 5. Gh6+ - Kxh6 - pat
Dla szachisty pewno jest zrozumiale , dlaczego jest Remis
Teraz jest potrzebny wyklad dla pani nauczycielki w pierwszej klasie Szkoly Podstawowej.
Jak na diagramie szachowym nauczyc tabliczki mnozenia?
Nastepny diagram --- 3
Trase naszego Krola zaznaczylem pionami
Ten diagram jest rowniez dla szachistow , by temat szachowy mial powiazanie z tabliczka mnozenia.
3 razy 3 = 9 ------ Kc3
4 razy 4 = 16 ---- Kd4
5 razy 5 = 25 ---- Ke5
6 razy 6 = 36 ---- Kf6
7 razy 7 = 49 ---- Kg7
---------------
6 razy 8 = 48 -- Kh6 ---- Diagram --- 2 ---- Finisz!
Teraz jest diagram tylko 6 bierkami , poniewaz dzieci latwiej zapamietaja z mala iloscia na diagramie...
------- Diagram -- 4
Dla przykladu wybieramy bialego Skoczka _f6
Dla praktycznego nauczenia --- jaka to jest liczba?
Postanowimy policzyc.
Zakleskujemy caly kwadrat od A1- A6 --- f6-- f1 --a1.
Dziecko kreslac wszystkie kwadraciki --- 36 wklada pewien
wysilek manualny i przy okazji nauczy sie liczyc do 36.
Po takim treningu juz bedzie pamietac ile jest 6 razy 6.
Dziecko nie uczy sie abstrakcji , uczy sie konkretnych liczb
ktore widzi na diagramie po zakreskowanych 36 polach.
Nauczycielka stosujac ten sposob nauki tabliczki mnozenia
nauczy dzieciakow w 2 czy 3 miesiace... a nie w 3 latach.
Ps.
Taki sposob nauki mozemy stosowac juz -- dla 6-latkow.
---
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Pią 10:51, 13 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
--
Czy tu mamy matematyke?
Autor : Waleri Chortow - 1976
biale remisuja -- (= )
Rozwiazanie
1. Gd2+ -- Kd4
2. Ge3+ -- Ke5
3. Gf4+ --- Kf6
4. Gg5+ -- Kg7
5. Gh6+ -- Kxh6 -- pat ( = ) ---- Diagram -- 2
------------------
Pozycja koncowa -- final --- 5. Gh6+ - Kxh6 - pat
Dla szachisty pewno jest zrozumiale , dlaczego jest Remis
Teraz jest potrzebny wyklad dla pani nauczycielki w pierwszej klasie Szkoly Podstawowej.
Jak na diagramie szachowym nauczyc tabliczki mnozenia?
Nastepny diagram --- 3
Trase naszego Krola zaznaczylem pionami
Ten diagram jest rowniez dla szachistow , by temat szachowy mial powiazanie z tabliczka mnozenia.
3 razy 3 = 9 ------ Kc3
4 razy 4 = 16 ---- Kd4
5 razy 5 = 25 ---- Ke5
6 razy 6 = 36 ---- Kf6
7 razy 7 = 49 ---- Kg7
---------------
6 razy 8 = 48 -- Kh6 ---- Diagram --- 2 ---- Finisz!
Teraz jest diagram tylko 6 bierkami , poniewaz dzieci latwiej zapamietaja z mala iloscia na diagramie...
------- Diagram -- 4
Dla przykladu wybieramy bialego Skoczka _f6
Dla praktycznego nauczenia --- jaka to jest liczba?
Postanowimy policzyc.
Zakleskujemy caly kwadrat od A1- A6 --- f6-- f1 --a1.
Dziecko kreslac wszystkie kwadraciki --- 36 wklada pewien
wysilek manualny i przy okazji nauczy sie liczyc do 36.
Po takim treningu juz bedzie pamietac ile jest 6 razy 6.
Dziecko nie uczy sie abstrakcji , uczy sie konkretnych liczb
ktore widzi na diagramie po zakreskowanych 36 polach.
-- 6 razy 6 = 36--
Nauczycielka stosujac ten sposob nauki tabliczki mnozenia
nauczy dzieciakow w 2 czy 3 miesiace... a nie w 3 latach.
---
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Pią 23:08, 13 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Nie 22:44, 15 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
-----------
Czy tu mamy matematyke?
Autor : Waleri Chortow - 1976
biale remisuja -- (= )
Rozwiazanie
1. Gd2+ -- Kd4
2. Ge3+ -- Ke5
3. Gf4+ --- Kf6
4. Gg5+ -- Kg7
5. Gh6+ -- Kxh6 -- pat ( = ) ---- Diagram -- 2
------------------
Pozycja koncowa -- final --- 5. Gh6+ - Kxh6 - pat
Dla szachisty pewno jest zrozumiale , dlaczego jest Remis
Teraz jest potrzebny wyklad dla pani nauczycielki w pierwszej klasie Szkoly Podstawowej.
Jak na diagramie szachowym nauczyc tabliczki mnozenia?
Nastepny diagram --- 3
Trase naszego Krola zaznaczylem pionami
Ten diagram jest rowniez dla szachistow , by temat szachowy mial powiazanie z tabliczka mnozenia.
3 razy 3 = 9 ------ Kc3
4 razy 4 = 16 ---- Kd4
5 razy 5 = 25 ---- Ke5
6 razy 6 = 36 ---- Kf6
7 razy 7 = 49 ---- Kg7
---------------
6 razy 8 = 48 -- Kh6 ---- Diagram --- 2 ---- Finisz!
Teraz jest diagram tylko 6 bierkami , poniewaz dzieci latwiej zapamietaja z mala iloscia na diagramie...
------- Diagram -- 4
Dla przykladu wybieramy bialego Skoczka _f6
Dla praktycznego nauczenia --- jaka to jest liczba?
Postanowimy policzyc.
Zakleskujemy caly kwadrat od A1- A6 --- f6-- f1 --a1.
Dziecko kreslac wszystkie kwadraciki --- 36 wklada pewien
wysilek manualny i przy okazji nauczy sie liczyc do 36.
Po takim treningu juz bedzie pamietac ile jest 6 razy 6.
Dziecko nie uczy sie abstrakcji , uczy sie konkretnych liczb
ktore widzi na diagramie po zakreskowanych 36 polach.
-- 6 razy 6 = 36--
Nauczycielka stosujac ten sposob nauki tabliczki mnozenia
nauczy dzieciakow w 2 czy 3 miesiace... a nie w 3 latach.
---
---
Kompozycja szachowa --- jest dla ludzi pracowitych!
55 - P1230203
Autor : Alain Brobecker
14885 Die Schwalbe 249 06/2011
version by Arnold Beine and Peter Heyl
--------------------
_2
Seryjny pomocniczy mat w 8 pos. -- ser-h#8 --- Final --- 8. Wb2! -- Sc3 -- mat
(5+3) C+ -- ser-h#8
Rozwiazanie
1. Gxc3 - 2. Kb2 - 3. Wa2 - 4. Ka1
5. Wxc2 - 6. Ka2 - 7. Ga1 - 8. Wb2 --- Sc3 - mat
Trzeba duzo przemeblowac , by Skoczek zamatowal w 1 posunieciu.
-----
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Wto 21:09, 17 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
----
Czy tu mamy matematyke?
Autor : Waleri Chortow - 1976
biale remisuja -- (= )
Rozwiazanie
1. Gd2+ -- Kd4
2. Ge3+ -- Ke5
3. Gf4+ --- Kf6
4. Gg5+ -- Kg7
5. Gh6+ -- Kxh6 -- pat ( = ) ---- Diagram -- 2
------------------
Pozycja koncowa -- final --- 5. Gh6+ - Kxh6 - pat
Dla szachisty pewno jest zrozumiale , dlaczego jest Remis
Teraz jest potrzebny wyklad dla pani nauczycielki w pierwszej klasie Szkoly Podstawowej.
Jak na diagramie szachowym nauczyc tabliczki mnozenia?
Nastepny diagram --- 3
Trase naszego Krola zaznaczylem pionami
Ten diagram jest rowniez dla szachistow , by temat szachowy mial powiazanie z tabliczka mnozenia.
3 razy 3 = 9 ------ Kc3
4 razy 4 = 16 ---- Kd4
5 razy 5 = 25 ---- Ke5
6 razy 6 = 36 ---- Kf6
7 razy 7 = 49 ---- Kg7
---------------
6 razy 8 = 48 -- Kh6 ---- Diagram --- 2 ---- Finisz!
Teraz jest diagram tylko 6 bierkami , poniewaz dzieci latwiej zapamietaja z mala iloscia na diagramie...
_5
------- Diagram -- 4
Dla przykladu wybieramy bialego Skoczka _f6
Dla praktycznego nauczenia --- jaka to jest liczba?
Postanowimy policzyc.
Zakleskujemy caly kwadrat od A1- A6 --- f6-- f1 --a1.
Dziecko kreslac wszystkie kwadraciki --- 36 wklada pewien
wysilek manualny i przy okazji nauczy sie liczyc do 36.
Po takim treningu juz bedzie pamietac ile jest 6 razy 6.
Dziecko nie uczy sie abstrakcji , uczy sie konkretnych liczb
ktore widzi na diagramie po zakreskowanych 36 polach.
_5
-- 6 razy 6 = 36-- --------- ----------- -- 5 razy 5 = 25 --
Nauczycielka stosujac ten sposob nauki tabliczki mnozenia
nauczy dzieciakow w 2 czy 3 miesiace... a nie w 3 latach.
---
---
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Wto 21:52, 17 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
---
Czy tu mamy matematyke?
Autor : Waleri Chortow - 1976
biale remisuja -- (= )
Rozwiazanie
1. Gd2+ -- Kd4
2. Ge3+ -- Ke5
3. Gf4+ --- Kf6
4. Gg5+ -- Kg7
5. Gh6+ -- Kxh6 -- pat ( = ) ---- Diagram -- 2
------------------
Pozycja koncowa -- final --- 5. Gh6+ - Kxh6 - pat
Dla szachisty pewno jest zrozumiale , dlaczego jest Remis
Teraz jest potrzebny wyklad dla pani nauczycielki w pierwszej klasie Szkoly Podstawowej.
Jak na diagramie szachowym nauczyc tabliczki mnozenia?
Nastepny diagram --- 3
Trase naszego Krola zaznaczylem pionami
Ten diagram jest rowniez dla szachistow , by temat szachowy mial powiazanie z tabliczka mnozenia.
3 razy 3 = 9 ------ Kc3
4 razy 4 = 16 ---- Kd4
5 razy 5 = 25 ---- Ke5
6 razy 6 = 36 ---- Kf6
7 razy 7 = 49 ---- Kg7
---------------
6 razy 8 = 48 -- Kh6 ---- Diagram --- 2 ---- Finisz!
Teraz jest diagram tylko 6 bierkami , poniewaz dzieci latwiej zapamietaja z mala iloscia na diagramie...
_5
------- Diagram -- 4
Dla przykladu wybieramy bialego Skoczka _f6
Dla praktycznego nauczenia --- jaka to jest liczba?
Postanowimy policzyc.
Zakleskujemy caly kwadrat od A1- A6 --- f6-- f1 --a1.
Dziecko kreslac wszystkie kwadraciki --- 36 wklada pewien
wysilek manualny i przy okazji nauczy sie liczyc do 36.
Po takim treningu juz bedzie pamietac ile jest 6 razy 6.
Dziecko nie uczy sie abstrakcji , uczy sie konkretnych liczb
ktore widzi na diagramie po zakreskowanych 36 polach.
_5
---- 6 razy 6 = 36 ---- ----------- ----------- -- 5 razy 5 = 25 --
Nauczycielka stosujac ten sposob nauki tabliczki mnozenia
nauczy dzieciakow w 2 czy 3 miesiace... a nie w 3 latach.
_7
---- 4 razy 4 = 16 ---- -------- ------- ---- 7 razy 7 = 49 --
---
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Wto 23:44, 17 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
-----
-
Trase naszego Krola zaznaczylem bierkami
Krol -- pion - Wieza - Skoczek - Goniec - Hetman
Ten diagram jest rowniez dla szachistow , by temat szachowy mial powiazanie z tabliczka mnozenia.
3 razy 3 = 9 ------ Kc3 ------ b Krol
4 razy 4 = 16 ----- d4 ---- bialy pion
5 razy 5 = 25 ---- We5 --- biala Wieza ----- diagramy -- 2 - i -4
6 razy 6 = 36 ---- Sf6 ---- b. Skoczek
7 razy 7 = 49 ---- Gg7 ---- bialy Goniec ------ Diagram -- 6
---------------
6 razy 8 = 48 -- Hh6 -- bialy Hetman
Teraz jest diagram tylko 6 bierkami , poniewaz dzieci latwiej
zapamietaja z mala iloscia figur na diagramie...
_2
------- Diagram -- 1 ------------ ---------- diagram --- 2 --- -- 5 razy 5 = 25 --
Dla przykladu wybieramy bialego Skoczka _f6 --- diagram -- 3
Dla praktycznego nauczenia --- jaka to jest liczba?
Postanowimy policzyc.
Zakreskujemy caly kwadrat od a1 -- a6 -- f6 -- f1 -- a1.
Dziecko kreslac wszystkie kwadraciki --- 36 wklada pewien
wysilek manualny i przy okazji nauczy sie liczyc do 36.
Po takim treningu juz bedzie pamietac ile jest 6 razy 6.
Dziecko nie uczy sie abstrakcji , uczy sie konkretnych liczb
ktore widzi na diagramie po zakreskowanych 36 polach.
Diagram -- 2 i 4 --- --- 5 razy 5 = 25 --
_4
-------- Diagram -- 3 ----------- --------------- diagram -- 4
---- 6 razy 6 = 36 ---- ----------- ----------- -- 5 razy 5 = 25 --
Nauczycielka stosujac ten sposob nauki tabliczki mnozenia
nauczy dzieciakow w 2 czy 3 miesiace... a nie w 3 latach.
Ponizej dwa przyklady --- 4 razy 4 = 16 ---- ----- 7 razy 7 = 49
_6
---- 4 razy 4 = 16 ---- -------- ------- ---- 7 razy 7 = 49 --
Diagram - 5 -- 4 razy 4 = 16 --- ----- diagram - 6 --- 7 razy 7 = 49
Tabliczka mnozenia dla 1 klasy...
Jedni juz potrafia mnozyc do 40-tu --- inni jeszcze nie potrafia nawet pomnozyc 3 razy 3 = 9
Figurki szachowe swietnie nadaja sie do liczenia i dodawania.
Prosze sprawdzic praktycznie...
Najpierw trzeba nauczyc matematyki ... a z szachami juz bedzie latwo ... z gorki.
-
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Śro 0:18, 18 Sty 2012, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Śro 10:44, 18 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
---------
Tabliczka mnozenia dla 10-latkow!
--- 15 razy 6 = 90 ----
15 razy 6 = 90 --
------------------
Inne podobne dzialanie , ktore widac na tych obrazkach --to
16 razy 7 = 112
-----------
16 razy 8 = 128 -- to dzialanie matematyczne jest dla kazdego
szachisty znane -- to jest tylko dwie szachownice
Jeszcze jedno dzialanie widac na tych obrazkach
15 razy 5 = 75
Przy prostej wyobrazni widac jeszcze...
15 razy 4 = 60
15 razy 3 = 45
15 razy 2 = 30
15 razy jeden = 15.
------------------------------
Dla szachistow liczby znane to:
4 razy 64 = 256 --- wielkosc komputerowa....
8 razy 64 = 512--- wielkosc komputerowa ...
16 razy 64 = 1024 --- wielkosc komputerowa ....
Te wielkosci wystepuja na przy kazdym kliknieciu w komputerze ,
lub sa zakodowane w danych komputera tylko nie zwracamy na to uwagi.
Tu moga wiecej o danych w komputerze napisac programisci- matematycy.
--------------
Ps.
Chinskie dzieci sa bardziej maltretowane matematyka , niz Polskie dzieciaki....
Tabliczki mnozenia ucza sie na kratkownicy -- 15 na 15 , lub 12/12 tam dopiero dostaje sie oczoplasu.
Na naszej szachownicy poznanie tabliczki mnozenia to maly pikus!
----
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Śro 10:46, 18 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Pią 12:11, 20 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
--
Na diagramie -- siatka matowa
--
Czy tu mamy matematyke?
Autor : Waleri Chortow - 1976
biale remisuja -- (= )
Rozwiazanie
1. Gd2+ -- Kd4
2. Ge3+ -- Ke5
3. Gf4+ --- Kf6
4. Gg5+ -- Kg7
5. Gh6+ -- Kxh6 -- pat ( = ) ---- Diagram -- 2
------------------
Pozycja koncowa -- final --- 5. Gh6+ - Kxh6 - pat
Dla szachisty pewno jest zrozumiale , dlaczego jest Remis
Teraz jest potrzebny wyklad dla pani nauczycielki w pierwszej klasie Szkoly Podstawowej.
Jak na diagramie szachowym nauczyc tabliczki mnozenia?
Nastepny diagram --- 3
Trase naszego Krola zaznaczylem pionami
Ten diagram jest rowniez dla szachistow , by temat szachowy mial powiazanie z tabliczka mnozenia.
3 razy 3 = 9 ------ Kc3
4 razy 4 = 16 ---- Kd4
5 razy 5 = 25 ---- Ke5
6 razy 6 = 36 ---- Kf6
7 razy 7 = 49 ---- Kg7
---------------
6 razy 8 = 48 -- Kh6 ---- Diagram --- 2 ---- Finisz!
Teraz jest diagram tylko 6 bierkami , poniewaz dzieci latwiej zapamietaja z mala iloscia na diagramie...
------- Diagram -- 4
Dla przykladu wybieramy bialego Skoczka _f6
Dla praktycznego nauczenia --- jaka to jest liczba?
Postanowimy policzyc.
Zakleskujemy caly kwadrat od A1- A6 --- f6-- f1 --a1.
Dziecko kreslac wszystkie kwadraciki --- 36 wklada pewien
wysilek manualny i przy okazji nauczy sie liczyc do 36.
Po takim treningu juz bedzie pamietac ile jest 6 razy 6.
Dziecko nie uczy sie abstrakcji , uczy sie konkretnych liczb
ktore widzi na diagramie po zakreskowanych 36 polach.
-- 6 razy 6 = 36--
Nauczycielka stosujac ten sposob nauki tabliczki mnozenia
nauczy dzieciakow w 2 czy 3 miesiace... a nie w 3 latach.
---
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Pią 12:43, 20 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
------
Matowanie na diagramie!
Dodawanie na Diagramie
------ Diagram --- 1
Mat w 1 posunieciu --- 1. Hb4# -- 1. Hc5# -- 1. He5# -- 1. Hf6#
5 + 4 + 2 + 2 + 2 + 1 = 16
16 + 8 = 24 ----- ----- 6 razy 4 = 24
12 + 12 = 24 ----- ----- 4 razy 6 = 24
-----
-------- Bialy Hetman matuje! ------ Diagram -- 2
Hetman matuje --- 1. Hd2# -- 1.He3# -- 1. Hg3# -- 1. Hh4 - mat
6 + 3 + 2 + 2 + 2 + 1 = 16
16 + 8 = 24 ---- ---- 4 razy 6 = 24
----
Na diagramach szach. pozycje sa realistyczne , czyli mogly powstac w rzeczywistosci.
Diagram -- 1 --- dorobione 3 biale Skoczki
Diagram -- 2 --- dorobiony bialy Skoczek
-----
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Pią 13:46, 20 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Pią 19:53, 20 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
--
Tabliczka mnozenia dla 10-latkow!
--- 15 razy 6 = 90 ----
15 razy 6 = 90 --
------------------
Inne podobne dzialanie , ktore widac na tych obrazkach --to
16 razy 7 = 112
-----------
16 razy 8 = 128 -- to dzialanie matematyczne jest dla kazdego
szachisty znane -- to jest tylko dwie szachownice
Jeszcze jedno dzialanie widac na tych obrazkach
15 razy 5 = 75
Przy prostej wyobrazni widac jeszcze...
15 razy 4 = 60
15 razy 3 = 45
15 razy 2 = 30
15 razy jeden = 15.
------------------------------
Dla szachistow liczby znane to:
4 razy 64 = 256 --- wielkosc komputerowa....
8 razy 64 = 512--- wielkosc komputerowa ...
16 razy 64 = 1024 --- wielkosc komputerowa ....
Te wielkosci wystepuja na przy kazdym kliknieciu w komputerze ,
lub sa zakodowane w danych komputera tylko nie zwracamy na to uwagi.
Tu moga wiecej o danych w komputerze napisac programisci- matematycy.
--------------
Ps.
Chinskie dzieci sa bardziej maltretowane matematyka , niz Polskie dzieciaki....
Tabliczki mnozenia ucza sie na kratkownicy -- 15 na 15 , lub 12/12 tam dopiero dostaje sie oczoplasu.
Na naszej szachownicy poznanie tabliczki mnozenia to maly pikus!
--
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Wto 8:13, 24 Sty 2012 Temat postu: Re: Szachowa tabliczka mnozenia |
|
|
----
-Tabliczka mnozenia --- plus nauka matowania!
Autor : Waleri Chortow - 1976
biale remisuja -- (= )
Rozwiazanie
1. Gd2+ -- Kd4
2. Ge3+ -- Ke5
3. Gf4+ --- Kf6
4. Gg5+ -- Kg7
5. Gh6+ -- Kxh6 -- pat ( = ) ---- Diagram -- 2
------------------
Pozycja koncowa -- final --- 5. Gh6+ - Kxh6 - pat
Dla szachisty pewno jest zrozumiale , dlaczego jest Remis
Teraz jest potrzebny wyklad dla pani nauczycielki w pierwszej klasie Szkoly Podstawowej.
Jak na diagramie szachowym nauczyc tabliczke mnozenia.
Nastepny diagram --- 3
Trase naszego Krola zaznaczylem pionami
Ten diagram jest rowniez dla szachistow , by temat szachowy mial powiazanie z tabliczka mnozenia.
3 razy 3 = 9 ------ Kc3
4 razy 4 = 16 ---- Kd4
5 razy 5 = 25 ---- Ke5
6 razy 6 = 36 ---- Kf6
7 razy 7 = 49 ---- Kg7
---------------
6 razy 8 = 48 -- Kh6 ---- Diagram --- 2 ---- Finisz!
Teraz jest diagram tylko 6 bierkami , poniewaz dzieci latwiej zapamietaja z mala iloscia na diagramie...
------- Diagram -- 4
Dla przykladu wybieramy bialego Skoczka _f6
Dla praktycznego nauczenia --- jaka to jest liczba?
Postanowimy policzyc.
Zakleskujemy caly kwadrat od A1- A6 --- f6-- f1 --a1.
Dziecko kreslac wszystkie kwadraciki --- 36 wklada pewien wysilek manualny i przy okazji nauczy sie liczyc do 36.
Po takim treningu juz bedzie pamietac ile jest 6 razy 6.
Nauczycielka stosujac ten sposob nauki tabliczki mnozenia
nauczy dzieciakow w 2 czy 3 miesiace... a nie w 3 latach.
---
--
Sposoby edukacji szachowej! ---> sposob Laszlo Polgar
Problemista Robert Lincoln -- USA
--- Matowanie na ekranie
175 - P1056581
Autor : Robert A. Lincoln
1___2
Mat w 2 posunieciach ---- #2 ---- pozycja finalowa -- 2. Hh7 - mat
Rozwiązanie:
1. Hb7! --- grozi -- 2. Hxc8 - mat ---- Diagram -- 6
1. ... Sa7 ---- 2. He7#
1. ... Kd8 ---- 2. Hd7# ----- Diagram -- 4
1. ... Kf8 ---- 2. Hf7#
1. ... O-O! -- 2. Hh7# --- Diagram -- 2
----------
3_____4
1. Hb7! -- Kf8 -- 2. Hf7 - mat ------ 1. Hb7! -- Kd8 -- 2. Hd7 - mat
5_____6
1. Hb7! -- Sa7 -- 2.He7 - mat --- 1. Hb7! -- Wh7 -- 2. Hxc8 - mat
Nauka matowania --- Hetmanem
------------
Autor : Robert Lincoln [USA]
----------
__Rozwiazanie: 1. Hb7! tempo
Rozwiazanie
1. ... c2 --- 2. Wa3#
1. ... Kc2 -- 2. Hxb1#
1. ... Ga2 -- 2. O-O-O#
1. ... Gc2 -- 2. Hd5#
------------------------------------
__mat w 2 posunieciach > #2
1.Hf7-b7 tempo!
Autor : Robert Lincoln [USA]
Mat w 2 posunieciach > #2
Diagram nr.1> Mat w 2 pos. > Diagram nr.2 pozycja po wstepie 1.Hf7-b7
_2 _3
Mat w 2 posunieciach - #2 -- pozycja po wstepie 1. Hb7 ---- 1. Hb7 Ga2 2. 0-0-0 - mat
_5 _6
1. Hb7 c2 - 2. Wa3 - mat ---- 1. Hb7 Gc2 -- 2. Hd5 - mat --- 1. Hb7 Kc2 - 2. Hxb1 mat
Cztery siatki matowe --- widoczne na diagramach szachowych
Siatki matowe , to diagramy nr.3 --- Nr.4 --- nr.5 --- nr.6
Autor ; Robert Lincoln [USA]
Rozwiazanie: 1. Hb7! -- tempo
1. ... c2 ---- 2. Wa3 -- mat
1. ... Kc2 --- 2. Hxb1 -- mat
1. ... Ga2 --- 2. O-O-O -- mat
1. ... Gc2 --- 2. Hd5 -- mat
-----------------
[link widoczny dla zalogowanych] ---> Trening
[link widoczny dla zalogowanych]
-----
--- Konkurs drabinkowy --- zadanie nr.20
2
Mat w 2 posunieciach --- #2 ---- diagram nr.2 -- pozycja po 1 pos. 1. Wd7 gr. Hd5#
Rozwiazanie :
1. Wd7 ---- grozi -- 2. Hd5 --- mat
1. ... Gxd7 ------- 2. Hxg2 --- mat
1. ... Sxd7 ------ 2. Hxa8 ---- mat
1. ... Kxd7 ----- 2. Sd3-e5 -- mat
1. ... Sxb6 ---- 2. Sc4-e5 -- mat
1. ... Ge6 ---- 2. Hxe6 ----- mat
1. ... Sc7 --- 2. Wxc7 ----- mat
Wypisywanie pelnego rozwiazania ma taka zalete , ze szachista poznaje na pamiec cala szachownice , oraz pozycje zadania szachowego na kilka tygodni a czasem pamieta ja nawet kilka lat.
===============
-- Koncentracja umysłu
Jedną z pierwszych szkół w kraju w których powstały klasy szachowe była podstawówka w Kartuzach na Kaszubach. Dyrekcję placówki przekonały do tego bardzo dobre wyniki w nauce uczniów grających w klubie szachowym. Podobnie było w Zespole Szkół w Zamościu, gdzie cztery lata temu wprowadzono szachy do planu zajęć. W gminie Czarna pod Dębicą już we wszystkich podstawówkach dzieci uczą się królewskiej gry. — Udało nam się pozyskać pieniądze z Unii Europejskiej i przez cały rok dzieci uczyły się gry w szachy przez cztery godziny tygodniowo — mówi dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2 w Przeworsku Bogdan Sebzda. Szkoła chce prowadzić zajęcia szachowe nawet, jak nie uzyska pieniędzy na kolejny program szachowy.
— Szachy to przede wszystkim koncentracja umysłu tak bardzo potrzebna w matematyce. Rozwijają myślenie twórcze, wymuszają zastanowienie się nim cokolwiek się zrobi — zaznacza dyrektor Sebzda. Projekt inicjatywy ustawodawczej przewiduje kilka rozwiązać obowiązkowej nauki gry w szachy. Najprostszy ma zobowiązać nauczycieli klas I-III szkół podstawowych, by nauczyli uczniów gry w
szachy. Możliwe jest też wprowadzenie przedmiotu szachy z określoną liczbą godzin. Proponuje się jedną godzinę tygodniowo przez rok. Innym rozwiązaniem może być wprowadzenie szkolnych kursów nauki gry w szachy, na przykład trwających sześć miesięcy po dwie godziny z obowiązkowym ich zaliczeniem przez uczniów.
------
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Wto 9:35, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
=
Poznaj Polskie miasta
== Skoczek obskakuje cala szachownice...
1_2
3_4
-- Diagram nr.1
-- Elblag -- Elk (g7) -- Biala Podlaska -- Ostroleka -- Lodz -- Stalowa Wola -- Przemysl -- Tarnow -- Bielsko Biala -- Kedzierzyn -- Legnica
-- Opole -- Konin (d5) -- Pila -- Swinoujscie -- Czluchow ( 16 )
-------------------
--- Diagram nr.2
-- Poznan -- Szczecin -- Slupsk -- Torun -- Leszno -- Jelenia Gora -- Jastrzebie Zdroj -- Katowice -- Nowy Sacz -- Przeworsk -- Lublin
-- Piotrkow Tryb. -- Warszawa -- Bialystok -- Gizycko -- Grudziadz ( 32 )
-----------
--- Diagram nr.3
-- Bydgoszcz -- Gdansk -- Stargrad Szczec. -- Zielona Gora(a5) -- Wroclaw -- Raciborz -- Gliwice -- Kalisz -- KIELCE (f3) -- NOWY Targ -- Rzeszow
-- CHELM -- LOMZA -- Suwalki [h8] -- OLSZTYN (f7) -- Siedlce ( 48 )
--------------------
-- Diagram nr.4
-- Augustow (h7) -- Bartoszyce -- Wloclawek (e6) -- Radom -- Zamosc -- Krosno -- KRAKOW (e2) -- Rybnik -- Walbrzych -- Glogow -- Czestochowa
-- Gniezno -- Gorzow Wielkopolski -- Tczew -- Kutno ( 64 )
--------------
Znajac droge Naszego Skoczka szachowego --- moze trzeba zapamietac wszystkie miasta ktore bedzie odwiedzal Nasz rumak szachowy.
------
[link widoczny dla zalogowanych]
-- Trasa na diagramie -- Skoczka..
---
Moja trase rozpisalem na czterech Diagramach.
- Etap 1 do 16 miast.
- Etap III -- do 32.
- Etap III -- do 48
- Etap IV -- do 64 miast
----------
---
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Wto 9:47, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
=---
Poznaj Polskie miasta
== Skoczek obskakuje cala szachownice...
1_2
3_4
-- Diagram nr.1
-- Elblag -- Elk (g7) -- Biala Podlaska -- Ostroleka -- Lodz -- Stalowa Wola -- Przemysl -- Tarnow -- Bielsko Biala -- Kedzierzyn -- Legnica
-- Opole -- Konin (d5) -- Pila -- Swinoujscie -- Czluchow ( 16 )
-------------------
--- Diagram nr.2
-- Poznan -- Szczecin -- Slupsk -- Torun -- Leszno -- Jelenia Gora -- Jastrzebie Zdroj -- Katowice -- Nowy Sacz -- Przeworsk -- Lublin
-- Piotrkow Tryb. -- Warszawa -- Bialystok -- Gizycko -- Grudziadz ( 32 )
-----------
--- Diagram nr.3
-- Bydgoszcz -- Gdansk -- Stargrad Szczec. -- Zielona Gora(a5) -- Wroclaw -- Raciborz -- Gliwice -- Kalisz -- KIELCE (f3) -- NOWY Targ -- Rzeszow
-- CHELM -- LOMZA -- Suwalki [h8] -- OLSZTYN (f7) -- Siedlce ( 48 )
--------------------
-- Diagram nr.4
-- Augustow (h7) -- Bartoszyce -- Wloclawek (e6) -- Radom -- Zamosc -- Krosno -- KRAKOW (e2) -- Rybnik -- Walbrzych -- Glogow -- Czestochowa
-- Gniezno -- Gorzow Wielkopolski -- Tczew -- Kutno ( 64 )
--------------
Znajac droge Naszego Skoczka szachowego --- moze trzeba zapamietac wszystkie miasta ktore bedzie odwiedzal Nasz rumak szachowy.
------
[link widoczny dla zalogowanych]
-- Trasa na diagramie -- Skoczka..
---
Moja trase rozpisalem na czterech Diagramach.
- Etap 1 do 16 miast.
- Etap III -- do 32.
- Etap III -- do 48
- Etap IV -- do 64 miast
----------
Wazne duze miasta to -- Warszawa _f5 --- Gdansk _d8
-- Szczecin _a7 -- Suwalki _h8 -- Wroclaw _b3 -- Glogow _b4
-- KRAKOW _e2 -- Poznan _b5 -- Przemysl _h1
-----------
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Wto 16:01, 24 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Śro 10:10, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
--
Szkolna Edukacja -- Geografii -- matematyki --- ?
Matowanie -- na Ekranie --- diagramy -- 1 -- 2 -- 3 --- 4
1
Mat w 2 posunieciach -- #2 ------- ------ 1. Hb4! - grozi -- 2. Se7! -- mat
1. Hb4! -- grozi -- 2. Se7-- mat
1. Hb4 --- Kc6 -- 2. Hb5 -- mat --------- Diagram --- 2
1. Hb4 --- c6 --- 2. Sb6 --- mat --------- Diagram --- 3
1. Hb4 --- c5 --- 2. He4 --- mat --------- Diagram --- 4
3 4
------- Siatka matowa ------- ------ siatka matowa -------- ------- siatka matowa
1. Hb4 - Kc6 - 2. Hb5 mat -- 1. Hb4 - c6 - 2. Sb6 mat -- 1. Hb4 - c5 - 2. He4 mat
-------------------
Mapa Polski ---- Wieksze miasta na diagramie.
Mat w 2 posunieciach -- #2 -- 1. Hb4! -- grozi -- 2. Se7 -- mat
Mapa Geograficzna Polski.
Pozycja szachowa ----- miasta ------- tabliczka mnozenia
Skoczek _Sc8 ----------- SLUPSK ----------- 8 razy 3 = 24 ----- Bialy Skoczek
Wieza _ Wa7 ----------- SZCZECIN --------- 7 razy 1 = 7 ----- Czarna Wieza
PION _c7 ---------------- Chojnice ---------- 7 razy 3 = 21
KROL _Kd5 -------------- KONIN ------------- 5 razy 4 = 20 ---- Czarny KROL
KROL _Kf5 -------------- WARSZAWA ------- 5 razy 6 = 30 ---- Bialy KROL
PION _a4 --------------- JELENIA Gora ------ 4 razy 1 = 4
Hetman _Hc3 ---------- OPOLE -------------- 3 razy 3 = 9 ----- Bialy Hetman
-------------
Zycze wiecej obserwacji i logiki w wypowiedziach.
Ponizej na diagramie przesuniete wszystko o dwie kolumny w prawo
Efekt jest taki , ze tabliczka mnozenia inna --- miasta inne ( wyjatek Szczecin _a7
-------------------------------------
Edukacja --- Matematyki - Geografii i poznawanie Siatek Matowych w szachach
Mat w 2 posunieciach --- #2 --- 1. Hd4! -- grozi -- 2. Sg7 -- mat
1. Hd4! --- e6 --- 2. Sd6 --- mat --- blokowanie pola krolewskiego -- _e6
1. Hd4 --- e5 ---- 2. Hg4 --- mat --- blokowanie pola krolewskiego -- _e5
1. Hd4 --- Ke6 --- 2. Hd5 -- mat
------------------
Pozycja szachowa ----- miasta ----- tabliczka mnozenia
Skoczek _Se8 -------- ELBLAG ----------- 8 razy 5 = 40
Wieza _ Wa7 -------- SZCZECIN --------- 7 razy 1 = 7
Pion _e7 ------------- Grudziadz ---------- 7 razy 5 = 35
KROL _ Kf5 ---------- Warszawa --------- 5 razy 6 = 30
KROL _ Kh5 --------- Biala Podlaska ---- 5 razy 8 = 40
Pion _c4 ------------- KALISZ ------------- 4 razy 3 = 12
Hetman _He3 ------ Piotrkow Tryb. ----- 3 razy 5 = 15
--------------------------------
Mapa - Polski --------- duze miasta
To jest --- wyklad dla nauczycieli szachowych , ktorzy potrzebuja uczniow i dobrej
zaplaty za edukacje --- matematyki , Geografii i nauke matowania w szachach.
Do edukacji potrzebujemy tablice demonstracyjna ( wielkosc od 80- do 100 cm) oraz Mape Polski.
Tablica demonstracyjna powinna byc w sali wykladowej na stale, by nie ulegala deformacji i zniszczeniu.
Nauczyciel uczac matematyki , geografii zdobywa autorytet i uznanie jako dobry nauczyciel Szachow.
---------
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|