|
SZACHY Szachy, zadania szachowe i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Czw 22:42, 27 Paź 2011 Temat postu: Re: Matematyka w Polsce |
|
|
-------
ABC Solvingu --- -- w czasopismie Mat
Autor: H. Hindre
Mat w 6 posunieciach -- #6
Rozwiazanie
1. Gb5! --- Wc7 -- blokuje pole _c7 dla czarnego Skoczka_e8
2. Gc4! --- fxe6 --- blokuje pole _e6 dla czarnej Wiezy _h7
3. Gd3! --- Sef6 --- blokuje pole _f6 -- dla czarnej Wiezy _ h7
4. Ge2! --- Shg5 --- przeslania pole _g6 -- dla Wiezy_h7
5. Gf1! --- Diagram -- 2
-- Mat w nastepnym posunieciu jest
-- nieuchronny 6. Gg2 - mat
------------
Polskie - miniatury ---- 540 zadan
- Studium
208. Autor : Grzegorz Grzeban
Problemista 1962
2 pochwala
1 ------ 2
Biale wygrywaja --- (+ ) ---- siatka matowa --- 7. Sc1 -- a2 -- 8. Sb3#
Rozwiazanie
1. a4! -- bxa4 -- 2.Sb4! -- a3
3. ....
7. Sc1! -- a2 -- 8. Sb3 -- mat --- Diagram -- 2
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu jest wiecej zadan -- polskich kompozytorow
Tu mozna potrenowac rozwiazywanie zadan szachowych
----------------------
[link widoczny dla zalogowanych]
Kompozycje szachowe z Mistrzostw swiata we Wloszech
----
Tabliczka mnozenia dla Polskich Szkol
Przykladowa tabliczka mnozenia
--------
Czarny Krol _c3 ------- stoi w kawdracie 3 x 3 = 9
Bialy Skoczek _d4 ---- stoi w kwadracie 4 x 4 = 16
Czarny Skoczek _e5 - stoi w kwadracie 5 x 5 = 25
Bialy Hetman _f6 ---- stoi w kwadracie 6 x 6 = 36
Czrny Goniec _g7 --- stoi w kwadracie 7 x 7 = 49
Biala wieza _h8 ----- stoi w kwadracie 8 x 8 = 64
Diagram szachowy jest pomoca dydaktyczna do nauki matematyki...
Szkola Podstawowa I klasa , II klasa.
===
Nauczyciel korzystajac z diagramu szachowego jest w stanie jednego miesiaca nauczyc tabliczki mnozenia cala klase...
-----------
Tu nie ma znaczenia czy dzieci sa zdolne , czy nie ... tu bardziej jest wazne czy nauczyciel ma predyspozycje przekazywania wiedzy matematycznej.
===
===
Tabliczka mnozenia dla Polskich Szkol
Tabliczka mnozenia > przykladowa
---------------
Biala Wieza _b7 ------ stoi w prostokacie 7 x 2 = 14
Czarny Krol _c6 ------- stoi w prostokacie 6 x 3 = 18
Bialy Skoczek _d5 ---- stoi w prostokacie 5 x 4 = 20
Czarny Skoczek _e4 -- stoi w prostokacie 4 x 5 = 20
Bialy Krol _ f3 --------- stoi w prostokacie 3 x 6 = 18
Czarna Wieza _g2 ---- stoi w prostokacie 2 x 7 = 14
---------------
Szachy jako rekwizyt... do lepszego poznania matematyki w Polskiej Szkole.
------------
==================
Mat w 2 posunieciach --- 1. Hh2 ! tempo
Matematyka w polskich szkolach.
Diagram szachowy jako:[ przedmiot , rekwizyt , biuletyn ] dydaktyczny
do nauki matematyki w Polskich Szkolach.
============
[link widoczny dla zalogowanych]
Szachownica > 64 polowa do nauki tabliczki mnozenia i duzo wiecej
[link widoczny dla zalogowanych]
Zadania z rozwiazaniami
Duza roszada matuje czarnego Krola ---- 2. 0-0-0 mat
===============
Szachy w Australii
------------
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Sob 18:17, 29 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
------------------.
cztery razy cztery to tylko 16 diagramow
16 diagramow to tylko 1024 bajty... zamieniajac na grosze to rowna sie 10 zlotych i troche groszy [ 24 ]
Taka porada do edukacji matematyki , do edukacji szachowej potrzeba uzywac diagramow czarno bialych... dlatego by chronic nasze kochane oczy.
Jest rowniez to ekonomiczne uzasadnione , drukowanie duzej ilosci diagramow w kolorze to powazne koszta dla szkoly , czy dla ucznia.
Dla przecietnego belfra potrzeba jest nauka ustawiania diagramow szachowych [link widoczny dla zalogowanych]
-----------
==
Nauczanie dawniej i dziś :
co ważniejsze - wiedza czy pasja
przez epilogue » dzisiaj, 2011 00:13
Uczenie szachów polskiego czy fizyki jądrowej nie zalezy od tego czy sie to kocha lub bardzo chce to jest raczej talent, umiejetnosc dotarcia do ucznia. Nie polega tez na tym zeby wyklepać 20 stron wykładu i powiedzieć już wiesz o co chodzi ? To ma być umiejetne przekazanie własnej wiedzy w taki sposób zeby uczen samodzialenie chciał dokształcac sie w tym zakresie I nie ma uczniów z którymi nie jest sie w stanie pracować jak pisze demon. Patrzac na dzisiejsze oferty pracy i przekładając to na szachy to dobry nauczyciel powienien miec 26 lat ranking fide 2700 i minimum 5 lat doświadczenia w pracy z młodzieżą. Prawda jest też taka ze mając 1800 nie nauczymy kogos gry na 2500. Trzeba wiedziec kiedy przekazać ucznia w lepsze rece -- epilogue
---------------------------
Autor : Jerzy Konikowski , 1967 , II miejsce
Mat w 2 posunieciach -- #2 --- 1. Hd7!
1. Hd7!
1. ... Kxa5 ---- 2. Hb5 -- mat
1. ... Kc5 ----- 2. Hd6 -- mat
1. ... Kc3 ---- 2. Hd2 -- mat
1. ... Ka3 --- 2. Gd6 -- mat
------
Autor : J. Konikowski 130 ksiazek szachowych , tak rozpoczynal swoja edukacje szachowa... ukladajac zadania szachowe w wieku 14 lat!
-----------
Autor : stanislawj
Posunięcie białych , mat w 2 pos.-- 1. He4
Rozwiązanie:
1. He4! -- grozi ---- 2. Hg4 -- mat
1... Sh6 ------- 2. Sgf6 ----- mat
1... Se5 ------ 2. Hf5 ----- mat
1... Sg5 ----- 2. Shf6 --- mat
--------------------------------------
==
CZWORACZKI .> #4 , #5 , #6 , #7 z DUZA ROSZADA,
10. XII. 2010
#4_______#5
Mat w 4 posunieciach ------------------ Mat w 5 posunieciach > #5
1. 0-0-0! ----- Kc5 --------------------------------- 1. 0-0-0 ! ------ Kc5
2. Kb2 ------- Kc4 --------------------------------- 2. Kb2 --------- Kc6
3. Gb6 ----- Kb4 -------------------------------- 3. Kb3 ---------Kc5
4. Wd4 --- mat! ------------------------------ 4. Gb7 --- Kb5 ---- 5. Wd5 mat!
--------------------
#6_____#7
Mat w 6 posunieciach --------------------- Mat w 7 posunieciach #7
1. 0-0-0 ------ Kc6 ---------------------------- 1. 0-0-0! ----- a4
2. Kc2 -------- Kc5 ---------------------------- 2. Kb2 ------- Kc7
3. Kxc3 -------- Kc6 --------------------------- 3. Ka3 -------- Kc6
4. Kb3 --------- Kc5 --------------------------- 4. Kxa4 ------- Kc7
5. Gb7 --------- Kb5 -------------------------- 5. Kb4 -------- Kc6
6. Wd5 - mat --------------------------- 6. Gb8 --- Kb6 --- 7. Wd6 mat
Kompozycje sa oryginalne ( moze nie wszystkie )...
Ukladane z pomoca [link widoczny dla zalogowanych]
----------
Takie zadania podajemy dla szachistow na diagramach szachowych...
Dobrze jest nauczyc uczniow > ustawiania diagramow szachowych.
----
Autor : stanislawj
Posunięcie białych , mat w 2 pos.-- 1. He4
Rozwiązanie:
Autor : stanislawj
1. He4! -- grozi ---- 2. Hg4 -- mat
1... Sh6 ------- 2. Sgf6 ----- mat
1... Se5 ------ 2. Hf5 ----- mat
1... Sg5 ----- 2. Shf6 --- mat
==----------
Szach_net : Pawel , 2011
Posunięcie białych , mat w 2 pos.-- #2 -- 1. We-a6!
Rozwiązanie:
1. Wea6! --- grozi --- 2. Hxd7 - mat
1... Kb7 -------------- 2. Hxd7 - mat
1... Sb8 ------------- 2. W8a7 - mat
1... Sf8/f6/c5/e5 ---2. Hc8 ---- mat
1... Sb6 ----------- 2. W6a7 --- mat
==
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Śro 12:54, 02 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
==
Tabliczka mnozenia > 8 razy 12 = 96
_#1
=======================
I _8 16 24 32 40 48 56 64 72 80 88 96
----------------------------------
I _7 14 21 28 35 42 49 56 63 70 77 84
----------------------------------
I 6 12 18 24 30 36 42 48 54 60 66 72
----------------------------------
I _5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 60
---------------------------------
I _4 _8 12 16 20 24 28 32 36 40 44 48
I _3 _6 _9 12 15 18 21 24 27 30 33 36
I _2 _4 _6 _8 10 12 14 16 18 20 22 24
I _1 _2 _3 _4 _5 _6 _7 _8 _9 10 11 12
====================
_#1
Mat w 1 ruchu__ 7 rozwiazan..
==
Nauka matowania w 1 posunieciu
Tabliczka mnozenia > 4 razy 6 = 24
_#1
Rozwiazania
1. Wa6 mat
1. Wd1 mat
1. Wd2 mat
1. Wd3 mat
Prostokat > a6 - d6 - d1 - a1 - a6 { 24 pola}
=====================
Tabliczka mnozenia > 6 razy 7 = 42
__#1
Posunięcie białych, mat w 1 pos.
Ilość rozwiązań: 7
Rozwiązanie:
1.Wc7X
1.Wb7X
1.Wa7X
--------
1.Wf1X
1.Wf2X
1.Wf3X
1.Wf4X
Prostokat > a7 - f7 - f1 - a1 - a7 { 42 pola }
Tabliczka mnozenia > 6 razy 7 = 42
_#1
==
===
Tabliczka mnozenia > 4 razy 6 = 24
_#1
Rozwiazania
1. Wa6 mat
1. Wd1 mat
1. Wd2 mat
1. Wd3 mat
Prostokat > a6 - d6 - d1 - a1 - a6 { 24 pola}
=====================
Tabliczka mnozenia > 6 razy 7 = 42
__#1
Posunięcie białych, mat w 1 pos.
Ilość rozwiązań: 7
Rozwiązanie:
1.Wc7X
1.Wb7X
1.Wa7X
--------
1.Wf1X
1.Wf2X
1.Wf3X
1.Wf4X
Prostokat > a7 - f7 - f1 - a1 - a7 { 42 pola }
Tabliczka mnozenia > 6 razy 7 = 42
_#1
Nauka matowania jest skuteczna na diagramie , poniewaz szachista moze sie skupic...
na szachownicy bedzie przestawial figurki i mniej bedzie u niego koncentracji.
==
=Nauka matowania w 1 posunieciu
Tabliczka mnozenia > 8 razy 12 = 96
====
_#1
=======================
I _8 16 24 32 40 48 56 64 72 80 88 96
----------------------------------
I _7 14 21 28 35 42 49 56 63 70 77 84
----------------------------------
I 6 12 18 24 30 36 42 48 54 60 66 72
----------------------------------
I _5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 60
---------------------------------
I _4 _8 12 16 20 24 28 32 36 40 44 48
I _3 _6 _9 12 15 18 21 24 27 30 33 36
I _2 _4 _6 _8 10 12 14 16 18 20 22 24
I _1 _2 _3 _4 _5 _6 _7 _8 _9 10 11 12
====================
_#1
Mat w 1 ruchu__ 7 rozwiazan..
==
Nauka matowania w 1 posunieciu
Tabliczka mnozenia > 4 razy 6 = 24
_#1
Rozwiazania
1. Wa6 mat
1. Wd1 mat
1. Wd2 mat
1. Wd3 mat
Prostokat > a6 - d6 - d1 - a1 - a6 { 24 pola}
--------
Tabliczka mnozenia > 6 razy 7 = 42
__#1
Posunięcie białych, mat w 1 pos.
Ilość rozwiązań: 7
Rozwiązanie:
1.Wc7X
1.Wb7X
1.Wa7X
--------
1.Wf1X
1.Wf2X
1.Wf3X
1.Wf4X
Prostokat > a7 - f7 - f1 - a1 - a7 { 42 pola }
Tabliczka mnozenia > 6 razy 7 = 42
_#1
Nauka matowania jest skuteczna na diagramie , poniewaz
szachista moze sie skupic... na szachownicy
bedzie przestawial figurki i mniej bedzie u niego koncentracji.
-------------------
-----
-- Matowanie na ekranie
- Wielochodowka z rozwiazaniem
-- Wersja -- listopad - 2011
1____2
Mat w 6 posunieciach --- #6 ---- pozycja finalowa -- 6. g4 - mat
Rozwiązanie: 1. g4! -- tempo
1. ... Kh1 -- 2. Ga7 tempo
2. ... Kh2 -- 3. Kf2 tempo
3. ... Kh1 -- 4. g5 tempo
4. ... Kh2 -- 5. Gb8+
5. ... Kh1 -- 6. g4#
-------
-- Wielochodowka z rozwiazaniem
23 - P1156227
Autor : Alexandr Sygurow
1809 Sadatschi i etjudy 31 12/2003
1____2
Mat w 5 posunieciach --- #5 ------------- pozycja finalowa --- 5. g4#
Rozwiązanie:
1. Ga7! -- tempo
1. ... Kh2 -- 2. g4 tempo
2. ... Kh1 -- 3. g5 tempo
3. ... Kh2 -- 4. Gb8+
4. ... Kh1 -- 5. g4 -- mat ---- Diagram --- 2
--
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Pon 19:43, 07 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
===
Tabliczka mnozenia > 8 razy 12 = 96
====
_#1
=======================
I _8 16 24 32 40 48 56 64 72 80 88 96
----------------------------------
I _7 14 21 28 35 42 49 56 63 70 77 84
----------------------------------
I 6 12 18 24 30 36 42 48 54 60 66 72
----------------------------------
I _5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 60
---------------------------------
I _4 _8 12 16 20 24 28 32 36 40 44 48
I _3 _6 _9 12 15 18 21 24 27 30 33 36
I _2 _4 _6 _8 10 12 14 16 18 20 22 24
I _1 _2 _3 _4 _5 _6 _7 _8 _9 10 11 12
====================
_#1
Mat w 1 ruchu__ 7 rozwiazan..
==
Nauka matowania w 1 posunieciu
Tabliczka mnozenia > 4 razy 6 = 24
_#1
Rozwiazania
1. Wa6 mat
1. Wd1 mat
1. Wd2 mat
1. Wd3 mat
Prostokat > a6 - d6 - d1 - a1 - a6 { 24 pola}
=====================
Tabliczka mnozenia > 6 razy 7 = 42
__#1
Posunięcie białych, mat w 1 pos.
Ilość rozwiązań: 7
Rozwiązanie:
1.Wc7X
1.Wb7X
1.Wa7X
--------
1.Wf1X
1.Wf2X
1.Wf3X
1.Wf4X
Prostokat > a7 - f7 - f1 - a1 - a7 { 42 pola }
Tabliczka mnozenia > 6 razy 7 = 42
_#1
==
===
Tabliczka mnozenia > 4 razy 6 = 24
_#1
Rozwiazania
1. Wa6 mat
1. Wd1 mat
1. Wd2 mat
1. Wd3 mat
Prostokat > a6 - d6 - d1 - a1 - a6 { 24 pola}
=====================
Tabliczka mnozenia > 6 razy 7 = 42
__#1
Posunięcie białych, mat w 1 pos.
Ilość rozwiązań: 7
Rozwiązanie:
1.Wc7X
1.Wb7X
1.Wa7X
--------
1.Wf1X
1.Wf2X
1.Wf3X
1.Wf4X
Prostokat > a7 - f7 - f1 - a1 - a7 { 42 pola }
Tabliczka mnozenia > 6 razy 7 = 42
_#1
Nauka matowania jest skuteczna na diagramie , poniewaz szachista moze sie skupic...
na szachownicy bedzie przestawial figurki i mniej bedzie u niego koncentracji.
==
=Nauka matowania w 1 posunieciu
Tabliczka mnozenia > 8 razy 12 = 96
====
_#1
=======================
I _8 16 24 32 40 48 56 64 72 80 88 96
----------------------------------
I _7 14 21 28 35 42 49 56 63 70 77 84
----------------------------------
I 6 12 18 24 30 36 42 48 54 60 66 72
----------------------------------
I _5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 60
---------------------------------
I _4 _8 12 16 20 24 28 32 36 40 44 48
I _3 _6 _9 12 15 18 21 24 27 30 33 36
I _2 _4 _6 _8 10 12 14 16 18 20 22 24
I _1 _2 _3 _4 _5 _6 _7 _8 _9 10 11 12
====================
_#1
Mat w 1 ruchu__ 7 rozwiazan..
==
Nauka matowania w 1 posunieciu
Tabliczka mnozenia > 4 razy 6 = 24
_#1
Rozwiazania
1. Wa6 mat
1. Wd1 mat
1. Wd2 mat
1. Wd3 mat
Prostokat > a6 - d6 - d1 - a1 - a6 { 24 pola}
=====================
Tabliczka mnozenia > 6 razy 7 = 42
__#1
Posunięcie białych, mat w 1 pos.
Ilość rozwiązań: 7
Rozwiązanie:
1.Wc7X
1.Wb7X
1.Wa7X
--------
1.Wf1X
1.Wf2X
1.Wf3X
1.Wf4X
Prostokat > a7 - f7 - f1 - a1 - a7 { 42 pola }
Tabliczka mnozenia > 6 razy 7 = 42
_#1
Nauka matowania jest skuteczna na diagramie , poniewaz
szachista moze sie skupic... na szachownicy
bedzie przestawial figurki i mniej bedzie u niego koncentracji.
-------------------
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Pon 19:44, 07 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
---------------.
cztery razy cztery to tylko 16 diagramow
16 diagramow to tylko 1024 bajty... zamieniajac na grosze to rowna sie 10 zlotych i troche groszy [ 24 ]
Taka porada do edukacji matematyki , do edukacji szachowej potrzeba uzywac diagramow czarno bialych... dlatego by chronic nasze kochane oczy.
Jest rowniez to ekonomiczne uzasadnione , drukowanie duzej ilosci diagramow w kolorze to powazne koszta dla szkoly , czy dla ucznia.
Dla przecietnego belfra potrzeba jest nauka ustawiania diagramow szachowych [link widoczny dla zalogowanych]
-----------
==
Nauczanie dawniej i dziś :
co ważniejsze - wiedza czy pasja
przez epilogue » dzisiaj, 2011 00:13
Uczenie szachów polskiego czy fizyki jądrowej nie zalezy od tego czy sie to kocha lub bardzo chce to jest raczej talent, umiejetnosc dotarcia do ucznia. Nie polega tez na tym zeby wyklepać 20 stron wykładu i powiedzieć już wiesz o co chodzi ? To ma być umiejetne przekazanie własnej wiedzy w taki sposób zeby uczen samodzialenie chciał dokształcac sie w tym zakresie I nie ma uczniów z którymi nie jest sie w stanie pracować jak pisze demon. Patrzac na dzisiejsze oferty pracy i przekładając to na szachy to dobry nauczyciel powienien miec 26 lat ranking fide 2700 i minimum 5 lat doświadczenia w pracy z młodzieżą. Prawda jest też taka ze mając 1800 nie nauczymy kogos gry na 2500. Trzeba wiedziec kiedy przekazać ucznia w lepsze rece -- epilogue
---------------------------
Autor : Jerzy Konikowski , 1967 , II miejsce
Mat w 2 posunieciach -- #2 --- 1. Hd7!
1. Hd7!
1. ... Kxa5 ---- 2. Hb5 -- mat
1. ... Kc5 ----- 2. Hd6 -- mat
1. ... Kc3 ---- 2. Hd2 -- mat
1. ... Ka3 --- 2. Gd6 -- mat
------
Autor : J. Konikowski 130 ksiazek szachowych , tak rozpoczynal swoja edukacje szachowa... ukladajac zadania szachowe w wieku 14 lat!
-----------
Autor : stanislawj
Posunięcie białych , mat w 2 pos.-- 1. He4
Rozwiązanie:
1. He4! -- grozi ---- 2. Hg4 -- mat
1... Sh6 ------- 2. Sgf6 ----- mat
1... Se5 ------ 2. Hf5 ----- mat
1... Sg5 ----- 2. Shf6 --- mat
--------------------------------------
==
CZWORACZKI .> #4 , #5 , #6 , #7 z DUZA ROSZADA,
10. XII. 2010
#4_______#5
Mat w 4 posunieciach ------------------ Mat w 5 posunieciach > #5
1. 0-0-0! ----- Kc5 --------------------------------- 1. 0-0-0 ! ------ Kc5
2. Kb2 ------- Kc4 --------------------------------- 2. Kb2 --------- Kc6
3. Gb6 ----- Kb4 -------------------------------- 3. Kb3 ---------Kc5
4. Wd4 --- mat! ------------------------------ 4. Gb7 --- Kb5 ---- 5. Wd5 mat!
--------------------
#6_____#7
Mat w 6 posunieciach --------------------- Mat w 7 posunieciach #7
1. 0-0-0 ------ Kc6 ---------------------------- 1. 0-0-0! ----- a4
2. Kc2 -------- Kc5 ---------------------------- 2. Kb2 ------- Kc7
3. Kxc3 -------- Kc6 --------------------------- 3. Ka3 -------- Kc6
4. Kb3 --------- Kc5 --------------------------- 4. Kxa4 ------- Kc7
5. Gb7 --------- Kb5 -------------------------- 5. Kb4 -------- Kc6
6. Wd5 - mat --------------------------- 6. Gb8 --- Kb6 --- 7. Wd6 mat
Kompozycje sa oryginalne ( moze nie wszystkie )...
Ukladane z pomoca [link widoczny dla zalogowanych]
----------
Takie zadania podajemy dla szachistow na diagramach szachowych...
Dobrze jest nauczyc uczniow > ustawiania diagramow szachowych.
----
Autor : stanislawj
Posunięcie białych , mat w 2 pos.-- 1. He4
Rozwiązanie:
Autor : stanislawj
1. He4! -- grozi ---- 2. Hg4 -- mat
1... Sh6 ------- 2. Sgf6 ----- mat
1... Se5 ------ 2. Hf5 ----- mat
1... Sg5 ----- 2. Shf6 --- mat
==----------
Szach_net : Pawel , 2011
Posunięcie białych , mat w 2 pos.-- #2 -- 1. We-a6!
Rozwiązanie:
1. Wea6! --- grozi --- 2. Hxd7 - mat
1... Kb7 -------------- 2. Hxd7 - mat
1... Sb8 ------------- 2. W8a7 - mat
1... Sf8/f6/c5/e5 ---2. Hc8 ---- mat
1... Sb6 ----------- 2. W6a7 --- mat
==
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Wto 7:10, 08 Lis 2011 Temat postu: Re: Matematyka w Polsce |
|
|
------------------
Tabliczka mnozenia dla Polskich Szkol
Przykladowa tabliczka mnozenia
--------
Czarny Krol _c3 ------- stoi w kawdracie 3 x 3 = 9
Bialy Skoczek _d4 ---- stoi w kwadracie 4 x 4 = 16
Czarny Skoczek _e5 - stoi w kwadracie 5 x 5 = 25
Bialy Hetman _f6 ---- stoi w kwadracie 6 x 6 = 36
Czrny Goniec _g7 --- stoi w kwadracie 7 x 7 = 49
Biala wieza _h8 ----- stoi w kwadracie 8 x 8 = 64
Diagram szachowy jest pomoca dydaktyczna do nauki matematyki...
Szkola Podstawowa I klasa , II klasa.
===
Nauczyciel korzystajac z diagramu szachowego jest w stanie jednego miesiaca nauczyc tabliczki mnozenia cala klase...
-----------
Tu nie ma znaczenia czy dzieci sa zdolne , czy nie ... tu bardziej jest wazne czy nauczyciel ma predyspozycje przekazywania wiedzy matematycznej.
===
===
Tabliczka mnozenia dla Polskich Szkol
Tabliczka mnozenia > przykladowa
---------------
Biala Wieza _b7 ------ stoi w prostokacie 7 x 2 = 14
Czarny Krol _c6 ------- stoi w prostokacie 6 x 3 = 18
Bialy Skoczek _d5 ---- stoi w prostokacie 5 x 4 = 20
Czarny Skoczek _e4 -- stoi w prostokacie 4 x 5 = 20
Bialy Krol _ f3 --------- stoi w prostokacie 3 x 6 = 18
Czarna Wieza _g2 ---- stoi w prostokacie 2 x 7 = 14
---------------
Szachy jako rekwizyt... do lepszego poznania matematyki w Polskiej Szkole.
------------
==================
Mat w 2 posunieciach --- 1. Hh2 ! tempo
Matematyka w polskich szkolach.
Diagram szachowy jako:[ przedmiot , rekwizyt , biuletyn ] dydaktyczny
do nauki matematyki w Polskich Szkolach.
============
[link widoczny dla zalogowanych]
Szachownica > 64 polowa do nauki tabliczki mnozenia i duzo wiecej
[link widoczny dla zalogowanych]
Zadania z rozwiazaniami
Duza roszada matuje czarnego Krola ---- 2. 0-0-0 mat
===============
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Wto 7:20, 08 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
----------.
cztery razy cztery to tylko 16 diagramow
16 diagramow to tylko 1024 bajty... zamieniajac na grosze to rowna sie 10 zlotych i troche groszy [ 24 ]
Taka porada do edukacji matematyki , do edukacji szachowej potrzeba uzywac diagramow czarno bialych... dlatego by chronic nasze kochane oczy.
Jest rowniez to ekonomiczne uzasadnione , drukowanie duzej ilosci diagramow w kolorze to powazne koszta dla szkoly , czy dla ucznia.
Dla przecietnego belfra potrzeba jest nauka ustawiania diagramow szachowych [link widoczny dla zalogowanych]
-----------
==
Nauczanie dawniej i dziś :
co ważniejsze - wiedza czy pasja
przez epilogue » dzisiaj, 2011 00:13
Uczenie szachów polskiego czy fizyki jądrowej nie zalezy od tego czy sie to kocha lub bardzo chce to jest raczej talent, umiejetnosc dotarcia do ucznia. Nie polega tez na tym zeby wyklepać 20 stron wykładu i powiedzieć już wiesz o co chodzi ? To ma być umiejetne przekazanie własnej wiedzy w taki sposób zeby uczen samodzialenie chciał dokształcac sie w tym zakresie I nie ma uczniów z którymi nie jest sie w stanie pracować jak pisze demon. Patrzac na dzisiejsze oferty pracy i przekładając to na szachy to dobry nauczyciel powienien miec 26 lat ranking fide 2700 i minimum 5 lat doświadczenia w pracy z młodzieżą. Prawda jest też taka ze mając 1800 nie nauczymy kogos gry na 2500. Trzeba wiedziec kiedy przekazać ucznia w lepsze rece -- epilogue
---------------------------
Autor : Jerzy Konikowski , 1967 , II miejsce
Mat w 2 posunieciach -- #2 --- 1. Hd7!
1. Hd7!
1. ... Kxa5 ---- 2. Hb5 -- mat
1. ... Kc5 ----- 2. Hd6 -- mat
1. ... Kc3 ---- 2. Hd2 -- mat
1. ... Ka3 --- 2. Gd6 -- mat
------
Autor : J. Konikowski 130 ksiazek szachowych , tak rozpoczynal swoja edukacje szachowa... ukladajac zadania szachowe w wieku 14 lat!
-----------
Autor : stanislawj
Posunięcie białych , mat w 2 pos.-- 1. He4
Rozwiązanie:
1. He4! -- grozi ---- 2. Hg4 -- mat
1... Sh6 ------- 2. Sgf6 ----- mat
1... Se5 ------ 2. Hf5 ----- mat
1... Sg5 ----- 2. Shf6 --- mat
--------------------------------------
==
CZWORACZKI .> #4 , #5 , #6 , #7 z DUZA ROSZADA,
10. XII. 2010
#4_______#5
Mat w 4 posunieciach ------------------ Mat w 5 posunieciach > #5
1. 0-0-0! ----- Kc5 --------------------------------- 1. 0-0-0 ! ------ Kc5
2. Kb2 ------- Kc4 --------------------------------- 2. Kb2 --------- Kc6
3. Gb6 ----- Kb4 -------------------------------- 3. Kb3 ---------Kc5
4. Wd4 --- mat! ------------------------------ 4. Gb7 --- Kb5 ---- 5. Wd5 mat!
--------------------
#6_____#7
Mat w 6 posunieciach --------------------- Mat w 7 posunieciach #7
1. 0-0-0 ------ Kc6 ---------------------------- 1. 0-0-0! ----- a4
2. Kc2 -------- Kc5 ---------------------------- 2. Kb2 ------- Kc7
3. Kxc3 -------- Kc6 --------------------------- 3. Ka3 -------- Kc6
4. Kb3 --------- Kc5 --------------------------- 4. Kxa4 ------- Kc7
5. Gb7 --------- Kb5 -------------------------- 5. Kb4 -------- Kc6
6. Wd5 - mat --------------------------- 6. Gb8 --- Kb6 --- 7. Wd6 mat
Kompozycje sa oryginalne ( moze nie wszystkie )...
Ukladane z pomoca [link widoczny dla zalogowanych]
----------
Takie zadania podajemy dla szachistow na diagramach szachowych...
Dobrze jest nauczyc uczniow > ustawiania diagramow szachowych.
----
Autor : stanislawj
Posunięcie białych , mat w 2 pos.-- 1. He4
Rozwiązanie:
Autor : stanislawj
1. He4! -- grozi ---- 2. Hg4 -- mat
1... Sh6 ------- 2. Sgf6 ----- mat
1... Se5 ------ 2. Hf5 ----- mat
1... Sg5 ----- 2. Shf6 --- mat
--------
Szach_net : Pawel , 2011
Posunięcie białych , mat w 2 pos.-- #2 -- 1. We-a6!
Rozwiązanie:
1. Wea6! --- grozi --- 2. Hxd7 - mat
1... Kb7 -------------- 2. Hxd7 - mat
1... Sb8 ------------- 2. W8a7 - mat
1... Sf8/f6/c5/e5 --- 2. Hc8 --- mat
1... Sb6 ------------- 2. W6a7 - mat
==
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Śro 20:02, 09 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
==
Tabliczka mnozenia dla Polskich Szkol
Przykladowa tabliczka mnozenia
--------
Czarny Krol _c3 ------- stoi w kawdracie 3 x 3 = 9
Bialy Skoczek _d4 ---- stoi w kwadracie 4 x 4 = 16
Czarny Skoczek _e5 - stoi w kwadracie 5 x 5 = 25
Bialy Hetman _f6 ---- stoi w kwadracie 6 x 6 = 36
Czrny Goniec _g7 --- stoi w kwadracie 7 x 7 = 49
Biala wieza _h8 ----- stoi w kwadracie 8 x 8 = 64
Diagram szachowy jest pomoca dydaktyczna do nauki matematyki...
Szkola Podstawowa I klasa , II klasa.
===
Nauczyciel korzystajac z diagramu szachowego jest w stanie jednego miesiaca nauczyc tabliczki mnozenia cala klase...
-----------
Tu nie ma znaczenia czy dzieci sa zdolne , czy nie ... tu bardziej jest wazne czy nauczyciel ma predyspozycje przekazywania wiedzy matematycznej.
-- Ustawienie warcabowe --- na czarnych polach!
1___2
Mat w 2 posunieciach ----- #2 ----- pozycja matowa --- 2. Hh1 -- mat
------------------------------------------------------
Solving to tylko świetna zabawa (7)!
Solving Dodaj komentarz Kilka lat temu – w czasie seminarium dla niemieckich trenerów w Berlinie – zaprezentowałem moją książkę “Kompozycja w szkoleniu szachisty” i tym samym spowodowałem dyskusję na temat “Znaczenie kompozycji w szkoleniu zawodników”.
Zagadnienie było niektórym trenerom już dobrze znane, bowiem kilka lat wcześniej mieliśmy spotkanie z Markiem Dworeckim, który na bazie pouczających studiów pokazał plusy korzystania z takiej formy treningu.
Moją intencją było pokazanie, że inne kompozycje mogą mieć również kolosalne znaczenie w procesie szkolenia. Ale to musi być dobrze wybrany zbiór zadań, w których centralną rolę odgrywa przede wszystkim trudny do wykrycia wstęp. Większość uczestników było jednak zdania, iż tylko studia mają aspekt szkoleniowy.
Nagle dyskusja rozszerzyła się o solving. Tutaj byli wszyscy zgodni, że to nie ma nic wspólnego ze szkoleniem w szachach. Trudno jest bowiem propagowanie czegoś, co jest sprzeczne z zasadami królewskiej gry. Dokładnie chodzi o to, że samomaty i maty pomocnicze nie mają nic wspólnego z normalną grą w szachy.
Jeden z uczestników dalej kontynuował dyskusję: Kiedyś zainteresowałem się rzucającym w oczy zjawiskiem, że w zawodach solvingowych na czele są ciągle te same nazwiska. Wielkich zmian praktycznie się nie widzi. To zdopingowało mnie do wyjaśnienia tego przypadku. Zacząłem analizować uczestników najbliższych mistrzostw świata i Europy. Okazało się, że około 80% to osoby pochodzące głównie z szeregów problemistów. Natomiast 20% to zawodnicy. Niekoniecznie aktywni, ale posiadający wysokie tytuły w grze praktycznej, np. arcymistrz Nunn. Mam wrażenie, że tutaj jest jakaś nieprawidłowość. To jakby kazać się ścigać mistrzowi świata formuły 1 Michaelowi Schumacherowi ze zwykłymi kierowcami. Moim zdaniem nie można porównywać zwykłego problemisty z szachistą praktykiem. Problemiści to przeważnie słabi gracze i w rywalizacji z silnym szachistami nie mają żadnych szans. To wyjaśnia problem, że w solvingu nie ma praktycznie żadnej konkurencji. Od lat ci sami zawodnicy dominują w mistrzostwach Europy i świata. Tutaj nie ma prawdziwej sportowej rywalizycji. Gra toczy się do jednej bramki. Trzeba więc z tej konkurencji wykluczyć wszystkich wyczynowych szachistów. Solving jest ściśle związany z kompozycją szachowa!
------------
Literatura – podstawą sukcesów! (3)
Krytyka Marka Dworeckiego w odniesieniu do twórczości Aleksieja Suetina (1926-2001) jest raczej przejawem jakieś osobistej antypatii. Suetin był bardzo znanym autorem wielu książek i artykułów, które zostały przetłumaczone na wiele języków. Jego prace i analizy miały ogromny wpływ na rozwój teorii debiutów, czym przykładowo Dworecki nie może się poszczycić.
Kilka lat temu widziałem w jednym polskim miesięczniku też krytyczną wypowiedź dotyczącą pisaniu książek przez mało znanych autorów, chociaż pojęcia znany i nieznany są bardzo dyskusyjne. Warto wiedzieć, że poważne wydawnictwa przed publikacją tytułu, dokonują oceny książki i szans jej sprzedaży. W stosunku do mało znanych autorów kryteria są znacznie ostrzejsze. Zresztą nie zawsze dzieła znanych autorów i silnych zawodników prezentują wysoki poziom, ponieważ część z nich traktuje napisanie książki, jako rodzaj „fuchy”. Z kolei często słabszy gracz może być twórcą ciekawej pracy, gdyż on bardzo poważnie traktuje swoją rolę.
Książkę przed zakupem warto obejrzeć, poradzić się trenera, ale krytycznie podchodzić do ocen „pseudospecjalistów”. Niektórzy z nich wydają negatywne oceny z prostej zazdrości lub niechęci do autora.
Ponownie widzieliśmy się rok później na MŚ juniorów w Skien, a do kolejnego spotkania doszło dopiero w 1995 roku, w ośrodku przygotowań olimpijskim pod Berlinem. Wtedy Dworecki miał kilka godzin wykładów na zgrupowaniu czołowych trenerów Niemiec. Poruszył wiele ważnych tematów, znanych mi częściowo z jego książek, m.in. mówił o -- Znaczeniu kompozycji szachowej w kształceniu szachisty --. Tym zagadnieniem zajmuję się praktycznie od początku działalności szkoleniowej i zawsze uważałem korzystanie z osiągnięć problemistyki jako doskonały środek trenowania abstrakcyjnego myślenia.
W Niemczech ten temat nie jest traktowany poważnie przez trenerów i samych zawodników. Musiałem przez wiele lat toczyć ciężkie boje z moimi podopiecznymi, aby ich zachęcić do rozwiązywania studiów i efektownych problemów w celu ćwiczenia zmysłu kombinacyjnego i techniki w grze końcowej. Wykład Dworeckiego pomógł mi w rozwinięciu tej tezy.
FM Jerzy Konikowski
-------------
--Szachy logiczne?
Autor : Unto Heinonen
3508 Problemkiste 94 08/1994
P0002203
Mat po 16 posunieciach --- #16
(1+16) C+
BP in 16,0
1. e4 ---- f6 ---- 2. e5 --- fxe5 --- 3. d4 -- -- exd4 -- 4. Sc3 -- dxc3
5. Dd6 -- exd6 -- 6. h4 --- Dxh4 -- 7. a4 -- - Dxa4 -- 8. Lb5 -- Dxc2
9. Lc6 --- bxc6 -- 10. Ta6 - Lxa6 -- 11. Se2 - Lxe2 -- 12. f3 --- Lxf3
13. Th5 -- Lxg2 -- 14. Tc5 - dxc5 -- 15. b4 -- cxb4 -- 16. Ld2 - Dxd2 -- mat
------
L -- Goniec
T -- Wieza
D -- Dama
S -- Skoczek
Keywords: Unique Proof Game
Genre: Retro
Input: Gerd Wilts, 1995-6-3
Last update: Erich Bartel, 2011-4-15 more...
----
Zapis tej partii szachowej jest latwy do zapamietania....
Posuniecia maja swoje uzasadnienie! -- 16. Gd2 -- Hxd2 -- mat
---
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Śro 20:40, 09 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
-------
Autor : Unto Heinonen - Filandia
Internet Mailing Liste 10/1996
P0008558
Bialy Krol - gral bojowo --- dal sie zamatowac nie tracac nawet jednego piona...
(16+16) C+
BP in 8,0
1. e4 -- e5 --- 2. Ke2 -- Se7
3. Kf3 - Sec6 -4. Kg4 -- Hh4+
5. Kf5 - g5 --- 6. Kf6 --- Lc5
7. Kg7-- f5 -- 8. Kf6 -- 0-0 -- mat
Keywords: Unique Proof Game, Castling
Genre: Retro
-----------
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Śro 20:45, 09 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
--------------
Autor : Unto Heinonen - Filandia
Internet Mailing Liste 10/1996
P0008558
Bialy Krol - gral bojowo --- dal sie zamatowac nie tracac nawet jednego piona...
(16+16) C+
BP in 8,0
1. e4 -- e5 --- 2. Ke2 -- Se7
3. Kf3 - Sec6 -4. Kg4 -- Hh4+
5. Kf5 - g5 --- 6. Kf6 --- Lc5
7. Kg7-- f5 -- 8. Kf6 -- 0-0 -- mat
Keywords: Unique Proof Game, Castling
Genre: Retro
--------
----------------------------------
Solving to tylko świetna zabawa (7)!
Solving Dodaj komentarz Kilka lat temu – w czasie seminarium dla niemieckich trenerów w Berlinie – zaprezentowałem moją książkę “Kompozycja w szkoleniu szachisty” i tym samym spowodowałem dyskusję na temat “Znaczenie kompozycji w szkoleniu zawodników”.
Zagadnienie było niektórym trenerom już dobrze znane, bowiem kilka lat wcześniej mieliśmy spotkanie z Markiem Dworeckim, który na bazie pouczających studiów pokazał plusy korzystania z takiej formy treningu.
Moją intencją było pokazanie, że inne kompozycje mogą mieć również kolosalne znaczenie w procesie szkolenia. Ale to musi być dobrze wybrany zbiór zadań, w których centralną rolę odgrywa przede wszystkim trudny do wykrycia wstęp. Większość uczestników było jednak zdania, iż tylko studia mają aspekt szkoleniowy.
Nagle dyskusja rozszerzyła się o solving. Tutaj byli wszyscy zgodni, że to nie ma nic wspólnego ze szkoleniem w szachach. Trudno jest bowiem propagowanie czegoś, co jest sprzeczne z zasadami królewskiej gry. Dokładnie chodzi o to, że samomaty i maty pomocnicze nie mają nic wspólnego z normalną grą w szachy.
Jeden z uczestników dalej kontynuował dyskusję: Kiedyś zainteresowałem się rzucającym w oczy zjawiskiem, że w zawodach solvingowych na czele są ciągle te same nazwiska. Wielkich zmian praktycznie się nie widzi. To zdopingowało mnie do wyjaśnienia tego przypadku. Zacząłem analizować uczestników najbliższych mistrzostw świata i Europy. Okazało się, że około 80% to osoby pochodzące głównie z szeregów problemistów. Natomiast 20% to zawodnicy. Niekoniecznie aktywni, ale posiadający wysokie tytuły w grze praktycznej, np. arcymistrz Nunn. Mam wrażenie, że tutaj jest jakaś nieprawidłowość. To jakby kazać się ścigać mistrzowi świata formuły 1 Michaelowi Schumacherowi ze zwykłymi kierowcami. Moim zdaniem nie można porównywać zwykłego problemisty z szachistą praktykiem. Problemiści to przeważnie słabi gracze i w rywalizacji z silnym szachistami nie mają żadnych szans. To wyjaśnia problem, że w solvingu nie ma praktycznie żadnej konkurencji. Od lat ci sami zawodnicy dominują w mistrzostwach Europy i świata. Tutaj nie ma prawdziwej sportowej rywalizycji. Gra toczy się do jednej bramki. Trzeba więc z tej konkurencji wykluczyć wszystkich wyczynowych szachistów. Solving jest ściśle związany z kompozycją szachowa!
------------
Literatura – podstawą sukcesów! (3)
Krytyka Marka Dworeckiego w odniesieniu do twórczości Aleksieja Suetina (1926-2001) jest raczej przejawem jakieś osobistej antypatii. Suetin był bardzo znanym autorem wielu książek i artykułów, które zostały przetłumaczone na wiele języków. Jego prace i analizy miały ogromny wpływ na rozwój teorii debiutów, czym przykładowo Dworecki nie może się poszczycić.
Kilka lat temu widziałem w jednym polskim miesięczniku też krytyczną wypowiedź dotyczącą pisaniu książek przez mało znanych autorów, chociaż pojęcia znany i nieznany są bardzo dyskusyjne. Warto wiedzieć, że poważne wydawnictwa przed publikacją tytułu, dokonują oceny książki i szans jej sprzedaży. W stosunku do mało znanych autorów kryteria są znacznie ostrzejsze. Zresztą nie zawsze dzieła znanych autorów i silnych zawodników prezentują wysoki poziom, ponieważ część z nich traktuje napisanie książki, jako rodzaj „fuchy”. Z kolei często słabszy gracz może być twórcą ciekawej pracy, gdyż on bardzo poważnie traktuje swoją rolę.
Książkę przed zakupem warto obejrzeć, poradzić się trenera, ale krytycznie podchodzić do ocen „pseudospecjalistów”. Niektórzy z nich wydają negatywne oceny z prostej zazdrości lub niechęci do autora.
Ponownie widzieliśmy się rok później na MŚ juniorów w Skien, a do kolejnego spotkania doszło dopiero w 1995 roku, w ośrodku przygotowań olimpijskim pod Berlinem. Wtedy Dworecki miał kilka godzin wykładów na zgrupowaniu czołowych trenerów Niemiec. Poruszył wiele ważnych tematów, znanych mi częściowo z jego książek, m.in. mówił o -- Znaczeniu kompozycji szachowej w kształceniu szachisty --. Tym zagadnieniem zajmuję się praktycznie od początku działalności szkoleniowej i zawsze uważałem korzystanie z osiągnięć problemistyki jako doskonały środek trenowania abstrakcyjnego myślenia.
W Niemczech ten temat nie jest traktowany poważnie przez trenerów i samych zawodników. Musiałem przez wiele lat toczyć ciężkie boje z moimi podopiecznymi, aby ich zachęcić do rozwiązywania studiów i efektownych problemów w celu ćwiczenia zmysłu kombinacyjnego i techniki w grze końcowej. Wykład Dworeckiego pomógł mi w rozwinięciu tej tezy.
FM Jerzy Konikowski
-------------
--Szachy logiczne?
Autor : Unto Heinonen
3508 Problemkiste 94 08/1994
P0002203
Mat po 16 posunieciach --- #16
(1+16) C+
BP in 16,0
1. e4 ---- f6 ---- 2. e5 --- fxe5 --- 3. d4 -- -- exd4 -- 4. Sc3 -- dxc3
5. Dd6 -- exd6 -- 6. h4 --- Dxh4 -- 7. a4 -- - Dxa4 -- 8. Lb5 -- Dxc2
9. Lc6 --- bxc6 -- 10. Ta6 - Lxa6 -- 11. Se2 - Lxe2 -- 12. f3 --- Lxf3
13. Th5 -- Lxg2 -- 14. Tc5 - dxc5 -- 15. b4 -- cxb4 -- 16. Ld2 - Dxd2 -- mat
------
L -- Goniec
T -- Wieza
D -- Dama
S -- Skoczek
Keywords: Unique Proof Game
Genre: Retro
Input: Gerd Wilts, 1995-6-3
Last update: Erich Bartel, 2011-4-15 more...
----
Zapis tej partii szachowej jest latwy do zapamietania....
Posuniecia maja swoje uzasadnienie! -- 16. Gd2 -- Hxd2 -- mat
---
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Pią 21:18, 18 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
-------------
Krakowskie Wieze > jak pomoc dydaktyczna do matematyki
Matematyka > 4 diagramy jako pomoc dydaktyczna
Wielkosc boku kwadratu __ 16 cm --- dla watpiacych jest mozliwosc policzyc
Tabliczka mnozenia -- 6 razy 6 = 36 -- wynik na malym kwadracie
Duzy kwadrat z Wiezami -- 14 razy 14 = 196
Odejmowanie 196 - 36 = 160
Rozmiar calkowity > 16 razy 16 = 256 [ liczba komputerowa ]
Duzy Kwadrat -- 256 - 196 biale Wieze = 60
-------------
Obliczamy powierzchnie duzego kwadratu.
przyjmujac ze; jedna jednostka to 1 cm dlugosci.
16 cm razy 16 cm = 256 cm^[kwadratowych ]
-----------------------
Wszystkie dzialania rachunkowe uczen widzi na podlaczonym obrazku..
moze sobie policzyc... nie musi korzystac z kalkulatora.
--------------
Takich przykladow nauczyciel podaje dowolna ilosc.. cel uczniowie
ucza sie matematyki ogladajac obrazki.
Sami uczniowie moga rozne przyklady tworzyc.. poszerzajac wiedze matematyczna.
======
Tabliczka mnozenia > 7 razy 7 = 49 >
pomoc dydaktyczna do szkoly Podstawowej..
-----
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Pią 21:18, 18 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Śro 11:47, 11 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
--
Tabliczka mnozenia
====
_#1
=======================
I _8 16 24 32 40 48 56 64
----------------------------------
I _7 14 21 28 35 42 48 56
----------------------------------
I 6 12 18 24 30 36 42 48
----------------------------------
I _5 10 15 20 25 30 35 40
---------------------------------
I _4 _8 12 16 20 24 28 32
I _3 _6 _9 12 15 18 21 24
I _2 _4 _6 _8 10 12 14 16
I _1 _2 _3 _4 _5 _6 _7 _8
====================
_#1
Mat w 1 ruchu__ 7 rozwiazan..
---
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Śro 11:49, 11 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
===
Czarny krol pieknie sie paraduje miedzy swoimi pionami
Mat w 2 posunieciach --- 1. Hh2 ! tempo
Matematyka w polskich szkolach.
Diagram szachowy jako:[ przedmiot , rekwizyt , biuletyn ] dydaktyczny
do nauki matematyki w Polskich Szkolach.
============
[link widoczny dla zalogowanych]
Szachownica > 64 polowa do nauki tabliczki mnozenia i duzo wiecej
[link widoczny dla zalogowanych]
Zadania z rozwiazaniami
Duza roszada matuje czarnego Krola ---- 2. 0-0-0 mat
------------
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Czw 22:36, 12 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
====
Diagram jako pomoc dydaktyczna
do nauki matematyki w Szkole Podstawowej
Dwa diagramy --------- 6 razy 6 ------------------- 8 razy 8 ---------
_
Tabliczka mnozenia 6 razy 6 = 36 ------ Tabliczka mnozenia 8 razy 8 = 64
Dodawanie 36 + 64 = 100
Szachista uczy matematyki jesli bedzie mial dobre
wyniki , to znaczy ze i do Szachow bedzie sie nadawal.
=======
Diagram jako pomoc dydaktyczna
do nauki matematyki w Szkole Podstawowej
Dwa diagramy --------- 6 razy 6 ------------------- 8 razy 8 ---------
_
Tabliczka mnozenia 6 razy 6 = 36 ------ Tabliczka mnozenia 8 razy 8 = 64
Dodawanie 36 + 64 = 100
Szachista uczy matematyki jesli bedzie mial dobre
wyniki , to znaczy ze ma kwalifikacje nauczyciela Szachow.
===
Ksiazki w szkole podstawowej do matmy sa nudne
jak flaki...dlatego ze nie pisal je szachista.
===
Matematyka > 4 diagramy jako pomoc dydaktyczna
Wielkosc boku kwadratu __ 16 cm --- dla watpiacych jest mozliwosc policzyc
Tabliczka mnozenia -- 6 razy 6 = 36 -- wynik na malym kwadracie
Duzy kwadrat z Wiezami -- 14 razy 14 = 196
Odejmowanie 196 - 36 = 160
Rozmiar calkowity > 16 razy 16 = 256 [ liczba komputerowa ]
Duzy Kwadrat -- 256 - 196 biale Wieze = 60
-------------
Obliczamy powierzchnie duzego kwadratu.
przyjmujac ze; jedna jednostka to 1 cm dlugosci.
16 cm razy 16 cm = 256 cm^[kwadratowych ]
-----------------------
Wszystkie dzialania rachunkowe uczen widzi na podlaczonym obrazku..
moze sobie policzyc... nie musi korzystac z kalkulatora.
--------------
Takich przykladow nauczyciel podaje dowolna ilosc.. cel uczniowie
ucza sie matematyki ogladajac obrazki.
Sami uczniowie moga rozne przyklady tworzyc.. poszerzajac wiedze matematyczna.
---------
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wladek
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polaniec
|
Wysłany: Sob 18:29, 14 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
===
Diagram jako pomoc dydaktyczna
do nauki matematyki w Szkole Podstawowej
Dwa diagramy --------- 6 razy 6 ------------------- 8 razy 8 ---------
_
Tabliczka mnozenia 6 razy 6 = 36 ------ Tabliczka mnozenia 8 razy 8 = 64
Dodawanie 36 + 64 = 100
Szachista uczy matematyki jesli bedzie mial dobre
wyniki , to znaczy ze i do Szachow bedzie sie nadawal.
=======
Diagram jako pomoc dydaktyczna
do nauki matematyki w Szkole Podstawowej
Dwa diagramy --------- 6 razy 6 ------------------- 8 razy 8 ---------
_
Tabliczka mnozenia 6 razy 6 = 36 ------ Tabliczka mnozenia 8 razy 8 = 64
Dodawanie 36 + 64 = 100
Szachista uczy matematyki jesli bedzie mial dobre
wyniki , to znaczy ze ma kwalifikacje nauczyciela Szachow.
===
Ksiazki w szkole podstawowej do matmy sa nudne
jak flaki...dlatego ze nie pisal je szachista.
===
Matematyka > 4 diagramy jako pomoc dydaktyczna
Wielkosc boku kwadratu __ 16 cm --- dla watpiacych jest mozliwosc policzyc
Tabliczka mnozenia -- 6 razy 6 = 36 -- wynik na malym kwadracie
Duzy kwadrat z Wiezami -- 14 razy 14 = 196
Odejmowanie 196 - 36 = 160
Rozmiar calkowity > 16 razy 16 = 256 [ liczba komputerowa ]
Duzy Kwadrat -- 256 - 196 biale Wieze = 60
-------------
Obliczamy powierzchnie duzego kwadratu.
przyjmujac ze; jedna jednostka to 1 cm dlugosci.
16 cm razy 16 cm = 256 cm^[kwadratowych ]
-----------------------
Wszystkie dzialania rachunkowe uczen widzi na podlaczonym obrazku..
moze sobie policzyc... nie musi korzystac z kalkulatora.
--------------
Takich przykladow nauczyciel podaje dowolna ilosc.. cel uczniowie
ucza sie matematyki ogladajac obrazki.
Sami uczniowie moga rozne przyklady tworzyc.. poszerzajac wiedze matematyczna.
--------
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|